سعید خطیب‌زاده، سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: جمهوری اسلامی ایران همانطور که بارها اعلام کرده است آمادگی دارد تا در خصوص چگونگی بهره‌برداری از این میدان مشترک با کشورهای همسایه، کویت و عربستان سعودی وارد مذاکره شود.

جمهوری اسلامی حق خود را برای بهره‌برداری از میدان مشترک گازی آرش محفوظ می‌دارد

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا از وزارت امور خارجه، خطیب زاده درخصوص توافق اعلام شده جدید میان عربستان سعودی و کویت در خصوص میدان مشترک گازی آرش گفت: میدان گازی آرش/الدره یک میدان مشترک بین کشورهای ایران، کویت و عربستان سعودی است و بخش‌هایی از آن در محدوده آبهای تحدید حدود نشده بین ایران و کویت قرار دارد.

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: بر اساس مقررات و رویه های بین المللی هرگونه اقدام در بهره برداری و توسعه این میدان باید با هماهنگی و همکاری هر سه کشور انجام شود و لذا اقدام اخیر کویت و عربستان سعودی در قالب یک سند همکاری، مغایر با رویه های جاری و مذاکرات انجام شده قبلی بوده و غیرقانونی است و تاثیری بر وضعیت حقوقی میدان نداشته و مورد تایید جمهوری اسلامی ایران نمی‌باشد.

خطیب زاده در ادامه اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران همانطور که بارها اعلام کرده است آمادگی دارد تا در خصوص چگونگی بهره برداری از این میدان مشترک با کشورهای همسایه، کویت و عربستان سعودی وارد مذاکره شده و همزمان در چارچوب نتایج مذاکرات قبلی با کویت در رابطه با تحدید حدود فلات قاره مذاکرات دوجانبه با کویت را ادامه داده و همچنین در خصوص مشخص کردن نقطه ثلاثه (سه گانه) بین سه کشور مذاکرات سه جانبه ای را آغاز کند.

سخنگوی وزارت امورخارجه در پایان تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران همچنین حق خود را برای بهره برداری از میدان مشترک گازی آرش/الدره محفوظ می‌دارد.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید