آنها می‌توانند به طول ۰.۴۶ تا ۱ متر رشد کنند. طبق مطالعات اخیر، مار دریایی بلچر معمولا از ماهی‌های کوچک و مارماهی تغذیه می‌کند. این مار خطرناک دارای خلق و خوی خجالتی و ترسو است.

عکس زیبای مار دریایی بلچر،ماری خطرناک و خجالتی

سلام نو-فاطمه عرب‌زاده: مار دریایی بلچر یکی از سمی‌ترین مارهای جهان است.

مار دریایی بلچر که به نام مار دریایی با نوار ضعیف نیز شناخته می‌شود، بسیار سمی است. یک نیش این مار می‌تواند در کمتر از ۳۰ دقیقه انسان را بکشد. این مارها نسبتا کوچک هستند و بدنی باریک با قاب زرد و نوارهای متقاطع سبز دارند. آنها می‌توانند به طول ۰.۴۶ تا ۱ متر رشد کنند. طبق مطالعات اخیر، مار دریایی بلچر معمولا از ماهی‌های کوچک و مارماهی تغذیه می‌کند. این مار خطرناک دارای خلق و خوی خجالتی و ترسو است.

این مار سمی عمدتا در میان صخره‌های استوایی اقیانوس هند، خلیج تایلند، گینه نو، اندونزی و در امتداد سواحل فیلیپین یافت می‌شود. بر اساس برخی مطالعات، زهر مار دریایی بلچر ۱۰۰ برابر قوی‌تر از تایپان داخلی است. زهر آن حاوی سطوح بالایی از نوروتوکسین‌ها و میوتوکسین‌ها است و تصور می‌شود که یک قطره آن به اندازه کافی قوی است که بتواند ۱۸۰۰ نفر را بکشد و در فهرست یکی از کشنده‌ترین مارهای جهان قرار بگیرد. خوشبختانه به دلیل خلق و خوی این مارها، از حمله به انسان اجتناب می‌کنند.

علائم زهر عبارتند از تهوع و استفراغ شدید، سردرد میگرنی، اسهال، درد شدید شکم، سرگیجه و تشنج. برخی دیگر از علائم عبارتند از فلج، اختلال عضلانی، خونریزی شدید، هیستری، نارسایی تنفسی و نارسایی کلیه. درمان فوری برای جلوگیری از مرگ بسیار مهم است.

چند واقعیت جالب در مورد مار دریایی بلچر:

· مار بلچر می‌تواند ترشح زهر خود را کنترل کند.

· آنها می‌توانند نفس خود را نزدیک به هشت ساعت حبس کنند.

هنگام مواجهه با چنین مارهای سمی چه چیزی را باید در نظر داشته باشید؟

بیایید ببینیم در صورت گزیده شدن توسط یک مار سمی چه کاری باید انجام دهید و قطعا نباید انجام دهید .

فورا به دنبال کمک پزشکی باشید یا از کسی بخواهید که این کار را برای شما انجام دهد. زخم گزش را نشویید زیرا سم باقیمانده ممکن است به شناسایی ماری که شما را گاز گرفته کمک کند.

آرام و بی حرکت بمانید. از راه رفتن و حرکت دادن اندام خود به اطراف خودداری کنید.

جواهرات یا لوازم جانبی مانند ساعت، انگشتر، دستبند و غیره را که منقبض می‌شوند را بردارید. سعی نکنید زهر را بمکید یا زخم را برش دهید.

در صورت امکان روی محل گزش بانداژ فشاری بزنید و با خودکار یا نشانگر محل دقیق گزش را مشخص کنید. پس از انجام این کار، از آتل استفاده کنید و بقیه اندام را بی حرکت کنید. حرارت یا یخ را روی زخم قرار ندهید.

هیچ گونه پماد یا لوسیون را روی ناحیه آسیب دیده استفاده نکنید.

به یاد داشته باشید که هر مار خطرناک متفاوت است و نیاز به درمان‌های متفاوتی دارد، اما موارد فوق ابتدایی ترین اقدامات احتیاطی است که می‌توانیم برای هر برخورد ناگواری انجام دهیم.

مارها عموما از انسان بیزارند و بیشتر از ما از آنها می‌ترسند. آنها حتی به طور کلی با شنیدن آمدن انسان فرار می‌کنند. اگر با یک مار مواجه شدیم، معمولا به این دلیل است که او را غافلگیر کرده‌ایم. با جنگل‌زدایی و تجاوز به زمین‌های جنگلی که بسیاری از حیوانات دیگر را تحت تأثیر قرار داده است، مارها نیز به سختی غذا و مکانی برای زندگی پیدا می‌کنند و مجبور می‌شوند تا به سکونتگاه‌های انسانی بروند و در نتیجه درگیری‌ها و در نتیجه گزش‌ها ایجاد شود.

کد خبرنگار: ۲۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید