بایدن، رییس‌جمهور آمریکا روز پنجشنبه در یک کنفرانس مطبوعاتی در بروکسل در پاسخ به سوالی در مورد اخراج روسیه از گروه بیست گفت: بله، جواب من مثبت است.

بایدن خواستار اخراج روسیه از گروه ۲۰ شد

به گزارش سلام نو به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا خواستار اخراج روسیه از گروه بیست و ارسال دعوتنامه به اوکراین برای شرکت در اجلاس آتی این گروه به جای روسیه شد.

بر اساس گزارش شبکه آر تی، بایدن روز پنجشنبه در یک کنفرانس مطبوعاتی در بروکسل در پاسخ به سوالی در مورد اخراج روسیه از گروه بیست گفت: بله، جواب من مثبت است.

رئیس جمهور آمریکا افزود: این موضوع را باید تمام اعضای گروه بیست تایید کنند و بایستی به جای روسیه در نشست آتی این گروه، از اوکراین دعوت شود.

او در  بخش دیگری از صحبت های خود گفت: به تامین تجهیزات دفاعی به ارزش دو میلیارد دلار برای اوکراین متعهد هستیم. ما تصمیم گرفتیم از  یکصد هزار پناهجوی اوکراینی استقبال کنیم.

بایدن در ادامه ادعاهای خود گفت: در هماهنگی با گروه هفت و اتحادیه اروپا برای امنیت غذائی و انرژی تلاش خواهیم کرد. اگر پوتین از سلاح شیمیایی در اوکراین استفاده کند به او پاسخ خواهیم داد.

رئیس جمهور آمریکا اضافه کرد: گفتگوی صریحی با رئیس جمهور چین داشتم و به او توضیح دادم که باید پیامدهای کمک به روسیه را درک کند. معتقدیم چین می داند که آینده اقتصادی آن بیشتر از آنکه به روسیه مرتبط باشد به اروپا مرتبط خواهد بود.

او گفت: رئیس جمهور چین را تهدید نکردم اما به شرکت های آمریکایی و غربی که روسیه را ترک کرده اند، اشاره کردم.

گفتنی است بایدن ساعاتی پیش نیز در سخنانی گفته بود: ناتو پس از حمله روسیه استراتژی جدیدی را اتخاذ خواهد کرد.

او گفته بود: ناتو گام های خود را برای افزایش نیروها و تقویت توانمندی های دفاعی این پیمان گسترش خواهد داد. از اکنون تا نشست ناتو در ماه ژوئن آینده، برنامه هایی را برای تقویت نیروها و امکانات دفاعی آن طراحی خواهیم کرد.

کد خبرنگار: ۱۸
۱دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • GE ۰۹:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۵
    0 0
    سران آمریکا و اروپا بی منطق، بی وجدان ، دیکتاتور ، بدون درک و زورگو هستند و تاوان بی منطقی خود را خواهند پرداخت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید