استان بوشهر دارای هفت منطقه چشمه آبگرم معدنی است که در این میان چشمه آبگرم اهرم بعنوان پنجمین چشمه برتر ایران اهمیت ویژه‌ای دارد.چشمه آب گرم اهرم که میانگین دمای آب آن بین ۳۵ تا ۴۰ درجه سانتیگراد است، خاصیت درمانی فوق ‌العاده زیادی دارد.

چشمه آبگرم اهرم پنجمین آبگرم نمونه ایران

به گزارش سلام نو به نقل از تریپ یار، آب معدنی از نخستین داروهای طبیعی بشمار میرود که قدمت چندین هزار ساله دارد. چشمه‌ های آب گرم که به دلایلی همچون شکست یا لغزش زمین و معمولا در نزدیکی آتشفشان ‌ها شکل می گیرند، به خاطر برخورداری از میزان بالای مواد معدنی مانند گوگرد و سایر املاح معدنی، خاصیت درمانی دارند.
چشمه آب گرم اَهرَم نیز واقع در استان بوشهر یکی از پنج چشمه معدنی برتر کشور است که با آب شفابخش خود جان تازه ‌ای به گردشگران می‌ بخشد و روح آنها را جلا می‌دهد.

استان بوشهر علاوه بر ساحل نهصد کیلومتری خلیج فارس، از ظرفیت‌ های بالایی در حوزه‌ های گوناگون گردشگری از جمله آثار تاریخی، بازار تجاری و ملوانی و طبیعت سرسبز و زیبا برخوردار است که این امر سبب شده تا مسافران خاطرات خوشی از این استان با خود به همراه ببرند.

چشمه آبگرم اهرم؛ پنجمین آبگرم نمونه ایران

در میان دیدنی‌های استان بوشهر چشمه‌ های آبگرم از شهرت دیرینه ‌ای برخوردار است و این موضوع باعث حضور هر چه بیشتر گردشگران در استان بوشهر است. این استان بعلت هم جوار بودن با کوه‌های زاگرس و خلیج فارس از طبیعتی منحصر بفرد و ارزشمند برخوردار است که همین امر باعث شده چشمه های جوشان آن نیز از انواع املاح معدنی غنی باشند. بطور کل آب ‌های معدنی این استان شامل آب ‌های کلردار، گوگردی و کلر و سولفاته است که هر کدام دارای خواص درمانی متفاوت و متنوعی هستند.

استان بوشهر دارای هفت منطقه چشمه آبگرم معدنی است که در این میان چشمه آبگرم اهرم بعنوان پنجمین چشمه برتر ایران اهمیت ویژه ای دارد.چشمه آب گرم اهرم که ساختمان جدید آن در سال ۱۳۸۰ توسط شهرداری در محل کنونی آن احداث شد، در سال ۱۳۸۶ از بین ۴۰۰ چشمه معدنی کشور، در جمع پنج چشمه برتر ایران قرار گرفت و عنوان دهکده نمونه آب درمانی را از آن خود کرد.

چشمه آبگرم اهرم؛ پنجمین آبگرم نمونه ایران

طبیعت بکر این چشمه منحصر ‌به ‌فرد، بسیار آرامش بخش است و زیبایی آن را مضاعف کرده است. مسیر منتهی به آبگرم به دلیل اینکه دارای زیبایی خاصی است، به عنوان مسیر پیاده‌ روی نیز مورد استفاده قرار می ‌گیرد و شب‌ ها نیز برای تفریح و گردش شور و نشاط خاصی دارد. در ضمن یک بیمارستان نیز در این مسیر وجود دارد.

چشمه آب گرم اهرم که میانگین دمای آب آن بین ۳۵ تا ۴۰ درجه سانتیگراد است، خاصیت درمانی فوق ‌العاده زیادی دارد و هر سال در ایام نوروز تعداد زیادی گردشگر از اقصی نقاط کشور به این منطقه سفر می کنند تا از آب این چشمه بهره مند شوند. این چشمه که از دل رشته ‌کوه های زاگرس و از میان سنگ ‌های رسوبی مارنی و گچی، به سطح زمین راه یافته است، دارای دو استخر و ۱۰ حمام است. آب استخرها هر ۲۴ ساعت یک بار به طور کامل تخلیه می گردد و با کانال به سمت نخلستان ‌ها هدایت می ‌شود. این چشمه دو استخر زنانه و مردانه دارد.

در سال‌ های اخیر  به این چشمه آب گرم و فضای اطراف آن توجه ویژه ‌ای شده که باعث افزایش تعداد بازدید کنندگان شده است. بازار هفتگی این چشمه آب گرم که هر پنجشنبه برگزار می‌ شود، نیز می ‌تواند برای برخی از گردشگران جذاب باشد.

چشمه آبگرم اهرم؛ پنجمین آبگرم نمونه ایران

خاصیت درمانی

به طور کلی آب سرشار از املاح معدنی چشمه‌ های آب گرم، برای درمان بیماری ‌های پوستی (مانند جوش و دمل و بیماری پیسی که باعث آسیب دیدن پوست می ‌شود) و تنفسی، تسکین اعصاب و درد مفاصل، بیماری‌ های مفصلی مانند دیسک کمر، نقرس، سیاتیک و آرتروز، سایر مشکلات جسمی مانند کوفتگی ماهیچه، خشکی و سفتی عضلات، تورم موضعی و همچنین درد کلیه مناسب است. در ضمن آب این چشمه می تواند به درمان بیماری‌ های عفونی، انواع خاصی از زخم‌ ها و حتی بیماری ‌های خطرناکی نظیر جذام، نیز کمک زیادی کند.

چشمه آبگرم اهرم؛ پنجمین آبگرم نمونه ایران

جاذبه‌های نزدیک

نخلستان ‌های انبوه شهر اهرم نظر هر بیننده ‌ای را به خود جلب می‌ کند. گردشگران می‌ توانند در مرکز آب درمانی قوچارک این شهر واقع در امام‌ زاده زین الشهدا نیز از خواص درمانی این آب گرم بهره‌ مند شوند. در ضمن ساحل زیبای اهرم و سد انحرافی آن نیز از دیگر جاذبه‌ های گردشگری این شهر است. در این منطقه مزار بی بی زبیده و بی بی فاطمه نیز برای گردشگران قابل توجه است.

سایر چشمه‌های آبگرم بوشهر

چشمه آبگرم دالکی، خانیک، اهرم، میر احمد، قوچاک، نیکو و گنویه از هفت چشمه آبگرم استان بوشهر هستند.

مسیر دسترسی چشمه آبگرم اهرم

این چشمه در نزدیکی شهر اهرم (مرکز شهرستان تنگستان) در ۶۳ کیلومتری جاده بوشهر به بندرعباس واقع شده است. برای رسیدن به سرچشمه اصلی آن باید یک مسیر خاکی دو کیلومتری را طی کنید.

کد خبرنگار: ۲۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید