۴ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۹
کد خبر: 55344011

به دلیل اینکه تولیدکنندگان مرغ را با قیمت ۱۹ هزار و ۷۰۰ تا ۲۱ هزار تومان عرضه می‌کنند قیمت برای مصرف‌کننده نهایی نیز باید حدود ۳۱ هزار تومان باشد.

علت گران شدن مرغ در تهران چه بود؟

به گزارش سلام نو، مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی ضمن اعلام دلایل گرانی گوشت مرغ در تهران گفت: عدم نظارت و افزایش تقاضا از جمله مهم ترین دلایل این امر است.

حبیب اسدالله نژاد، مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه قیمت مرغ زنده در سطح کشور بین ۱۹ هزار و ۷۰۰ تا ۲۱ هزار تومان است، گفت: افزایش هزینه مولفه‌های تولید قیمت تمام شده را بالا برده و بسیاری از تولیدکنندگان یا قادر به خرید نهاده های دامی مورد نیاز خود نبوده اند یا خریده اند و هنوز بارگیری انجام نشده است.

وی اضافه کرد: قیمت مولفه های تولید از جمله واکسن و دارو و جوجه یکروزه گوشتی و حمل و نقل در هفته های اخیر افزایش چشمگیری داشته و هم اکنون قیمت تمام شده تولید مرغ برای تولیدکنندگان بیش از ۲۱ هزار تومان است.

اسدالله نژاد تصریح کرد: به دلیل اینکه تولیدکنندگان مرغ را با قیمت ۱۹ هزار و ۷۰۰ تا ۲۱ هزار تومان عرضه می کنند قیمت برای مصرف کننده نهایی نیز باید حدود ۳۱ هزار تومان باشد.

وی با اشاره به افزایش قیمت مرغ در تهران تا حدود ۴۰ هزار تومان گفت: عدم نظارت و افزایش تقاضا از جمله مهم ترین دلایل این مساله است ضمن اینکه در ایام تعطیلات قرار داریم و در این ایام معمولا حمل و نقل با مشکلاتی مواجه می شود.

اسدالله نژاد ادامه داد: با توجه به جوجه ریزی انجام شده روزانه حدود ۸۱۰۰ تن مرغ در کشور تولید می شود که این رقم جوابگوی نیاز کشور است اما عدم نظارت از کشتارگاه تا واحد صنفی نیز می تواند یکی از دلایل گرانی مرغ در تهران باشد چرا که در استانهای دیگر چندان مشکلی در این زمینه وجود ندارد و مردم به راحتی می توانند این کالا را با نرخ مصوب تهیه کنند.

کد خبرنگار: ۱۸
۱دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید