سفارت جمهوری اسلامی ایران در ارمنستان با توجه به برودت هوا و بارش برف، نسبت به تردد مسافران از مسیر زمینی به ارمنستان هشدار داد.

 مقررات جدید سفر از ایران به ارمنستان اعلام شد

به گزارش سلام نو به نقل از تجارت‌نیوز، سفارت جمهوری اسلامی ایران در ارمنستان در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که با توجه به برودت هوا و بارش برف، تردد مسافران از مسیر زمینی به ارمنستان صحیح نیست.

در این اطلاعیه آمده است:

سفارت جمهوری اسلامی ایران در ارمنستان به اطلاع هموطنان عزیز می‌رساند عبور و مرور از مسیر زمینی ایران به ارمنستان، به ویژه در محدوده استان سیونیک، مختل شده و مقامات ارمنستان وادار شده‌اند تدابیری را برای امدادرسانی و اسکان موقت در راه ماندگان اتخاذ کنند.

با توجه به پیش‌بینی ادامه بارش برف در ارمنستان، برودت شدید هوا و غیر قابل پیش‌بینی بودن وضعیت راه در روزهای آینده، به هموطنان عزیز اکیداً توصیه می‌شود تا زمان روشن شدن وضعیت جاده و رفع اختلال کنونی، از استفاده از مسیر زمینی کشورمان به ارمنستان خودداری کنند.

مقررات سفر از ایران به ارمنستان

ارمنستان ورود مسافران واکسینه‌ شده را از ارائه گواهی منفی تست PCR در بدو ورود معاف کرد.

ارمنستان از جمله مقاصد پرسفر ایرانی‌هاست که در تعطیلات نوروز به دلیل هزینه پایین‌تر آن در قیاس با دیگر کشورهای خارجی و همچنین صدور آسان ویزای آن در مبادی ورودی، طرفداران خود را دارد.

درحال حاضر، همزمان با آغاز سفرهای نوروزی ایرانی‌ها، مقررات جدید سفر به این کشور به شرکت‌های گردشگری و هواپیمایی اطلاع داده شد که بر این اساس، مسافران واکسینه شده در صورت داشتن گواهی و کارت معتبر واکسن، ‌از انجام و ارائه گواهی منفی تست PCR برای سفر به ارمنستان معاف شدند.

ارمنستان گواهی معتبر واکسن‌های فایزر، مدرنا، جانسون، ‌ آسترازنکا، ‌ سینوفارم، ‌سینوواک و اسپوتینک را از مسافران می‌پذیرد.

طبق آخرین مقررات سفر به ارمنستان، ‌تمام مسافران بالای هفت سال در محدوده ۷۲ ساعت مانده تا ورود به این کشور باید گواهی منفی آزمایش PCR را که از یکی از مراکز آزمایشگاهی مورد تایید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گرفته شده است، ‌پ ارائه دهند. این گواهی باید به زبان انگلیسی و دارای QR code باشد.

مسافران دارای کارت واکسیناسیون به زبان انگلیسی QR code که از آخرین نوبت واکسن جانسون ۲۸ روز و از آخرین نوبت دوم واکسن فایزر، مدرنا، آسترازنکا، سینوفارم و سینوواک و اسپوتنیک ۱۴ روز گذشته باشد، از انجام تست PCR معاف خواهند بود.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید