از ۱۸۰ نمونه گرفته شده از بیماران مشکوک به کرونا بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی ۴۵ بیمار مبتلای قطعی به کرونا در استان شناسایی شدند.

کرونا در یزد جان ۲ نفر دیگر را گرفت

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوفی یزد گفت: در شبانه‌روز گذشته دو یزدی دیگر قربانی کرونا شدند و هم‌اکنون ۱۳۲ بیمار مشکوک به این ویروس در بیمارستان‌های استان بستری هستند که از این تعداد ۵۲ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه خدمات درمانی دریافت می‌کنند.

به گزارش سلام نو، ایرنا به نقل از روابط عمومی این دانشگاه نوشت: دکتر محمد حسین اسلامی افزود: در این مدت از ۱۸۰ نمونه گرفته شده از بیماران مشکوک به کرونا بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی ۴۵ بیمار مبتلای قطعی به کرونا در استان شناسایی شدند.

وی ادامه داد: از این تعداد ۱۰ نفر در بیمارستان‌های استان بستری و ۳۵ نفر در منزل دوران نقاهت را طی می‌کنند.

به گزارش ایرنا، ویروس کرونا عامل بیماری کووید - ۱۹ از اواخر سال ۲۰۱۹ در شهر ووهان چین مشاهده و در مدت کوتاهی در جهان منتشر شد؛ به طوری که سازمان جهانی بهداشت در اسفند ۹۸ (فوریه ۲۰۲۰) بروز پاندمی (همه‌ گیری جهانی) این بیماری را تأیید کرد.

این ویروس با دستان آلوده یا عطسه، سرفه و حتی قطره های تنفسی از طریق دهان، بینی و چشم به افراد منتقل می‌ شود و کارشناسان همچنان توصیه می کنند مردم اصول سه گانه «شفا» یعنی شست وشوی دست ها، فاصله گذاری اجتماعی و فیزیکی، اجتناب از ترددها و استفاده از ماسک را باید بیش از گذشته مورد توجه قرار دهند.

استان یزد یک میلیون و ۲۳۶ هزار نفر جمعیت دارد.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید