سیدابراهیم رئیسی، رییس‌جمهوری کشورمان در پیامی به امامعلی رحمان، همتای تاجیک خود فرا رسیدن نوروز را تبریک گفت.

رییس‌جمهور به همتای تاجیک خود فرارسیدن نوروز را تبریک گفت

به گزارش سلام نو به نقل از فارس در دوشنبه، آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور اسلامی ایران با ارسال پیامی به «امامعلی رحمان» رئیس جمهور تاجیکستان به مناسبت فرا رسیدن نوروز، ابراز امیدواری کرد در قرن جدید حرکت به سوی ارزش‌های انسانی سرعت بیشتری یابد.

متن پیام تبریک آیت الله ئیسی به شرح زیر است:

جناب آقای امامعلی رحمان

رئیس محترم جمهوری تاجیکستان

به مناسبت فرا رسیدن نوروز نشاط آفرین و دوباره جان یافتن طبیعت و زمین، فرا رسیدن سال ۱۴۰۱ هجری خورشیدی را به جنابعالی، خانواده محترم و مردم عزیز کشورتان صمیمانه تبریک و تهنیت می‌گویم.

نوروز نماد و پدیده تمدنی ارزشگرا است. توجه به دگرگونی طبیعت مایه بیداری دل و دستاویزی برای رشد و تعالی بشریت است. شاعر بزرگ سعدی نیز به نیکی می سراید:

خیز و غنیمت شمار جنبش باد ربیع

ناله موزون مرغ، بوی خوش لاله زار

امیدوارم در قرن جدید حرکت به سوی ارزش های انسانی سرعت بیشتری یابد و همچنین نوروز، روز و روزگاری شادتر و خرم تری برای دل ها و جان های همه مردمان آن دیار و همدلی و آرامش بیشتری برای همه ملت‌های منطقه رقم بخورد.

جمهوری اسلامی ایران تقویت و گسترش این همبستگی فرهنگی را نویدبخش آرامش و صلح برای همه کشورهای منطقه و جهان می‌داند و در این راستا دست دوستی را به گرمی به سوی همه کشورها دراز می‌کند.

از خداوند متعال سلامتی و موفقیت آن جناب و شادکامی و سرافرازی کشور دوست و برادر تاجیکستان را خواستارم و سالی سرشار از خیر و برکت برای شما آرزو دارم.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید