بازسازی ساختمان به هر شکل و با هر هزینه ای که به انجام برسد در نهایت نباید بنا را از نظر ظاهری دچار تغییرات اساسی کند. چرا که انجام این کار می تواند به زندگی سایر ساکنین لطمه بزند.

بازسازی ساختمان با نوسازی ساختمان چه تفاوتی دارد؟

بازسازی ساختمان یک کار هیجان انگیز با بازده مثبت است و به همین دلیل ما در این مقاله از مهمترین نکات راجع به بازسازی ساختمان خواهیم گفت. همراه ما بمانید. برای درک تفاوت میان این دو لازم به ذکر است که نوسازی و  بازسازی ساختمان تفاوت های مهمی با یکدیگر دارند. اما گاها و به اشتباه به جای یکدیگر به کار می روند.

بازسازی ساختمان چیست؟

اگر بنا آنقدر فرسوده شود که به یکسری اقدام فنی به منظور احیا نیازمند باشد، بازسازی مفهومی است که باید آن را بر روی عملیاتی که در حال انجام است اعمال نمود. از اینرو مرمت کردن و حیات بخشیدن شاید تعبیر مناسب تری برای بازسازی یک سازه باشد. در این فرایند معمولا بخش هایی که آسیب جدی دیده اند مورد مرمت قرار گرفته و تعمیرات اساسی بر روی بخش ها به انجام می رسد. لازم به ذکر است که بازسازی تنها بر روی بناهای قدیمی به انجام نمی رسد و بناهای مدرن و نو نیز گاهی و به دلایل متعددی به بازسازی نیاز پیدا می کنند.

معمولا چه هدف و یا اهدافی در پس بازسازی ساختمان وجود دارد؟

بنا به گفته کارشناسان شرکت بازسازی سازین مهمترین اهداف بازسازی ساختمان عبارتند از:

· تقویت و حفظ ساختمان و ساختار آن

·  تعمیر و مرمت ساختمان قدیمی

·  مرمت و ترمیم ستون و تیرهای بنا

·  تعمیر دیوارها و کف با متریالی مشابه با متریال اصلی

·   اصلاح و رفع مشکلات مربوط به تاسیسات ساختمان

بازسازی ساختمان با نوسازی ساختمان چه تفاوتی دارد؟

نوسازی ساختمان چیست؟

همانطور که از نامش پیداست نوسازی به معنای نو کردن است. زمانی میتوان واژه نوسازی را برای اصلاح بنا به کار برد که آن ساختمان دچار مشکلات اساسی نباشد و تنها نیاز به اصلاحات جزئی داشته باشد. در واقع در پروسه نوسازی اسکلت بنا بر سر جای خودش باقی می ماند. به طور کلی اگر هدف از تغییر، تنها ایجاد نمایی نو و جدید باشد و قرار باشد که عناصر و المان های جدیدی به سازه افزون گردند آن وقت می توان واژه ی نوسازی را اطلاق نمود. همچنین گفتنی است که اکثر پروژه های نوسازی درون بنا به انجام میرسند و به ترمیم عناصر بصری ختم می گردند.

معمولا چه هدف و یا اهدافی در پس نوسازی یک بنا وجود دارد؟

مهمترین اهداف نوسازی ساختمان عبارتند از:

· ایجاد تغییر و تنوع در طراحی داخلی بنا

· افزودن کارایی برای فضاهای بی استفاده

· ایجاد تغییر بصری در دیوارها (رنگ کردن، نصب کاغذ دیواری و...)

· ایجاد تغییر بصری در کف بنا ( نصب پارکت، نصب سرامیک و...)

· ایجاد تغییر بصری در فضای آشپزخانه ( تغییر سنگ اُپن، تعویض کابینت هاو...)

· کارگذاری سقف کاذب

· ایجاد تغییر در سرویس بهداشتی ( نصب توالت فرنگی، تغییر روشویی، تغییر کاشی ها)

· ایجاد تغییر در حمام ( تغییر شیرآلات، نصب وان و..)

· تغییر و تعویض درب ها و دستگیره ها

در زمان بازسازی ساختمان باید به چه نکاتی توجه نمود؟

بازسازی آپارتمان

دیوارها: در زمان بازسازی آپارتمان به هیچ وجه نباید از دیوارها غافل شوید. اگر می خواهید دیوار را تخریب کنید پیش از هر اقدامی باید مطمئن شوید که آن دیوار، دیوار حمال نباشد. و این مورد یکی از مهمترین و اصولی ترین قوانینی است که رعایت آن در زمان بازسازی مهم تلقی می شود. به همین دلیل برای اطمینان از این مورد لازم است تا از یک فرد متخصص و کاربلد مشورت بگیرید.

سرویس بهداشتی: معمولا رطوبت عاملی است که در زمان بازسازی آپارتمان افراد را به ترمیم سرویس بهداشتی می‌کشاند. برای رفع این مشکل معمولا از قیرگونی و ایزوگام استفاده می شود.

آشپزخانه: آشپزخانه نیز بخش مهم دیگری است که در زمان بازسازی به احتمال ۹۰ درصد مورد توجه قرار می گیرد. دلیل آنست که آشپزخانه قلب خانه بوده و بازسازی و مرمت آن اهمیت دارد.

بازسازی ساختمان با نوسازی ساختمان چه تفاوتی دارد؟

مهمترین نکته در زمان بازسازی آپارتمان چیست؟

بازسازی ساختمان به هر شکل و با هر هزینه ای که به انجام برسد در نهایت نباید بنا را از نظر ظاهری دچار تغییرات اساسی کند. چرا که انجام این کار می تواند به زندگی سایر ساکنین لطمه بزند.

بازسازی منزل مسکونی چگونه به انجام می رسد؟

پیش از اقدام برای بازسازی منزل مسکونی لازم است تا فرد این سوالات را از خود بپرسند؟

· هدفتان از بازسازی ساختمان چیست؟

· قصد دارید چقدر و چه مقدار برای بازسازی هزینه کنید؟

·  تمایل دارید تا کدام فضا را بازسازی نمایید؟

· آیا به تغییر کاربری تمایل دارید؟

· چه کاربری جدیدی مد نظرتان است؟

· معمولا چه سبک و  طراحی دکوراسیون داخلی را می پسندید؟

· از چه مواد و متریالی می خواهید استفاده نمایید؟

بازسازی خانه قدیمی و کلنگی

خانه کلنگی به خانه ای گفته می شود که عمر مفیدش سرآمده باشد. بعضی از مالکان ترجیح می دهند تا خانه ی کلنگی را تخریب نمایند و  به جای آن یک بنای جدید و نو بسازند. اما در سوی دیگر بعضی مالکان ترجیح شان بر این است تا خانه ی کلنگی را بازسازی کنند. در ادامه از دلایلی خواهیم گفت که مالکین را بر آن می دارد تا بجای تخریب، خانه کلنگی را بازسازی نمایند.

به چه دلایلی یک مالک به جای تخریب خانه کلنگی آن را بازسازی می کند؟

· سالم بودن اسکلت خانه: اسکلت بخش مهمی از خانه است. در واقع استحکام، دوام و ایمنی یک سازه به کیفیت اسکلت آن بستگی دارد. با این حال اگر اسکلت سالم باشد دیگر چه نیازی به خرج کردن و ساخت یک اسکلت جدید وجود دارد؟

· هزینه: قطعا بازسازی هزینه ای به مراتب کمتر از تخریب دارد. لذا مالکان به دلایل اقتصادی ترجیح می دهند تا بنا را بجای تخریب بازسازی نمایند.

· ارزش معنوی بنا: بعضی از بناهای قدیمی، سوای ارزش مادی، ارزش معنوی و حتی ارزش هنری دارند. به همین دلیل مالکان از تخریب آن امتناع کرده و به بازسازی بسنده می کنند.

· تغییر کاربری: موقعیت جغرافیایی خوب و همچنین سازه زیبا و چشم نواز دو عاملی هستند که باعث می شوند مالکان به جای تخریب به فکر بازسازی ساختمان و تغییر کاربری باشند. اتفاقا در سالهای اخیر به وفور شاهد این مورد بوده ایم که بعضی از همین بناهای قدیمی به رستوران، خانه های بوم گردی، کتابفروشی، گالری و کافی شاپ تغییر کاربری داده اند.

· ویلایی بودن: اکثر خانه های کلنگی و قدیمی ویلایی و یا اصطلاحا حیاط دار هستند. خیلی ها به دلایل متعدد و متفاوتی دوست ندارند در آپارتمان ساکن شوند. و همین مورد باعث می شود تا آنها از خیر تخریب بگذرند و به بازسازی قناعت کنند.

چه نکاتی را باید در زمان بازسازی مطب مورد توجه قرار داد؟

تاسیسات قدیمی و مشکلات فنی از جمله دلایلی هستند که سبب می شوند یک پزشک به فکر بازسازی مطب بیفتد. در سوی دیگر بازسازی ساختمان مطب و همچنین نوسازی آن اهمیت دارد. چون چشم نوازی چنین فضایی قطعا بر میزان و تعداد مراجعین تاثیرگذار است.

· توجه به رنگ بندی: رنگ بندی بر میزان آرامش و ایجاد آسایش تاثیرگذار است و از آنجا که کلینیک یا مطب محل رفت و آمد بیماران است آرامش و آسایش آنها باید تا حد زیادی تامین گردد. رنگ‌ها می توانند در تامین نمودن این مهم، موثر باشند.

· طراحی و دکور: در واقع تغییر دکوراسیون مطب با تغییر دکوراسیون خانه متفاوت است. پزشکان باید دقت کنند که دکوراسیون کلینیک باید تا حد زیادی گواه تجربه و سوابق پزشک باشد. قرار دادن نمونه کارها، لوح ها، جوایز و… در این فضا مهم است. چرا که می تواند اعتماد بیماران را تا حد زیادی جلب نماید. گفتنی است که در زمان چیدن دکور راحتی و آسایش مراجعین نیز باید تامین گردد.

بازسازی ساختمان با نوسازی ساختمان چه تفاوتی دارد؟

بازسازی ساختمان تجاری و اداری

افزایش کارایی کارمندان، بهبود راندمان کاری، به رسمیت شناخته شدن محیط، جلب رضایت ارباب رجوع و … از جمله مواردی هستند که افراد را به سوی بازسازی ساختمان اداری و سا بازسازی ساختمان تجاری می کشانند.

بازسازی فروشگاه و مغازه و نکات مربوط به آن

فروشگاه و مغازه جزو محیط های تجاری محسوب می شوند. رفت و آمد دائم ارباب رجوع و مشتری در این محیط ضامنی برای بقای کسب و کار است. لذا ارتقاء جلوه های بصری و بهبود آنها می تواند پای مشتریان و ارباب رجوعان بیشتری را به این محیط باز نماید. از اینرو بازسازی فروشگاه و مغازه اهمیت دارد و همانطور که شاهد هستیم در سالیان گذشته عده  زیادی از افراد محیط کسب و کار خودشان را بازسازی نموده اند.

همانطور که ملاحظه کردید بازسازی ساختمان به دلایل بی شماری، مزایای متعددی دارد. لذا پیش از اقدام برای انجام هر کار باید محیط را تعریف کرد. انتظارات را در نظر گرفت و بر اساس بودجه و هزینه اقدام نمود.

بازسازی ساختمان با نوسازی ساختمان چه تفاوتی دارد؟

شرکت سازین با هدف تامین نیاز هموطنان عزیز در زمینه بازسازی ساختمان، طراحی داخلی و طرح و اجرای انواع نمای مدرن و کلاسیک تاسیس گردیده است. انجام مشاوره و بازدید از بنا، جهت بازسازی ساختمان و یا طراحی دکوراسیون، را از ما بخواهید و با آرامش از صفر تا صد مراحل بازسازی ساختمان و طراحی دکوراسیون داخلی را به عهده ما بگذارید. طراحان و مجریان ما در سازین با تکیه بر اصول و مبانی معماری و تجربه به رویاهای شما واقعیت می بخشند. مالکان و کارفرمابان محترم می توانند جهت کسب اطلاعات بیستر در ارتباط با خدمات بازسازی ساختمان و طراحی دکوراسیون داخلی سازین به وبسایت این شرکت به آدرس www.sazin.co مراجعه نمایند.

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید