وسیله ای ساده که در اکثر خونه ها پیدا میشه و خیلی از شما با نحوه کارکرد آن آشنا هستید. تلمبه های لوله بازکنی در شکل و ظاهر مختلفی طراحی و تولید می شوند که برای مثال تلمبه توالت با تلمبه لوله بازکنی سینک و کفشور حمام متفاوت است.

۷ روش جادویی برای رفع گرفتگی لوله فاضلاب + رایگان و تضمینی

گرفتگی لوله فاضلاب، از شایع ترین مشکلاتی است که خیلی ساختمان ها به ویژه مسکونی ها با آن رو به رو هستند و احتمالا آن را تجربه کرده ید. راه و روش های زیادی وجود دارد که با کمک آنها می توان لوله های زیر سینک ظرفشویی، کفشور حمام، لوله حیاط و پشت بام را پاکسازی کرد. زمانی که لوله فاضلاب منزل یا محل کار دچار گرفتگی شد، چه کاری باید انجام دهیم؟  در ادامه به ۷ روش فوق العاده و کاملا رایگان اشاره می کنیم که به راحتی هر گونه آلودگی را از بین می برید.

همه ما تقریبا میدونیم چه زمانی به لوله بازکنی نیاز خواهیم داشت و علائم گرفتگی لوله چیست :

  • آب درون سینک به کندی خالی می شود.
  • آب از کفشور حموم بالا می زند و زیر پایتان آب جمع می شود.
  • کم کم بوی بدی را از آشپزخونه، حموم و دستشویی احساس می کنید که خیلی زننده است.

این دسته از علائم همگی به شما هشدار می دهند به زودی لوله فاضلاب گرفته خواهد شد. پس از دو سه روز اتفاق خواهد افتاد و شما با مسدود بودن لوله و بالا زدن آب چاه مواجه خواهید بود. در این زمان تنها کاری که باید انجام دهید، تماس با لوله بازکنی ارزان است تا کمتر از ۳۰ دقیقه به محل شما بیایند و مشکل را برطرف کنند. اما از آنجا که اکثر گرفتگی ها سطحی است، توصیه می شود از این ۷ روش فوق العاده استفاده کنید و شاید بتونید آن را رفع کنید.

گرفتگی لوله فاضلاب را تشخیص دهید

قبل از اینکه شروع به کار کنید، ابتدا تشخیص دهید که چه چیزی باعث مسدود شدن لوله فاضلاب شده است. مطمئن باشید اگر به درستی دلیل گرفتگی را تشخیص دهید، گام بلندی را برای رفع مشکل برداشتید. از مهم ترین دلایل گرفتگی لوله می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • چربی غذا
  • مواد غذایی زائد
  • اشیاء کوچک و بزرگ مثل اسباب بازی، دستبند و انگشتر
  • پرز و توده مو
  • سفت شدن گچ و سیمان
  • ریشه درختان در لوله حیاط

۷ روش جادویی برای رفع گرفتگی لوله فاضلاب + رایگان و تضمینی

روش های آسان خانگی برای باز کردن لوله

۱. آب داغ همراه با مقداری شوینده

روش خیلی ساده که مطمئننا شما هم با آن آشنایی دارید، آب داغ است که برای تاثیر بیشتر، مقداری شوینده در آن حل کنید و به درون لوله گرفته شده بریزید. این محلول برای گرفتگی های جزئی بر اثر چربی و ماده های غذایی بسیارمناسب است و فقط کافیه چند بار آن را پشت سرهم تکرار کنید. به احتمال زیاد مشکل رفع خواهد شد.

۲. آویز لباس

جالبه بدونید با آویز لباس هم اکثر گرفتگی های سطحی باز میشه. برای استفاده، اول تمام پیچ و تاب های آن را باز کنید به جزء سر خم شده آن. حال تا جایی که جا دارد، آویز را به درون لوله بفرستید و بچرخانید. اگر به گرفتگی برخورد کرد، سعی کنید با سر قلاب شده آویز، کرفتگی را به بیرون بکشید. در آخر هم یک سطل آب داغ در لوله بریزید.

۷ روش جادویی برای رفع گرفتگی لوله فاضلاب + رایگان و تضمینی

۳. سرکه و جوش شیرین

دیگه از این روش بهتر نداریم; کافیه در یک لیوان مخلوطی از سرکه و جوش شیرین را آماده کنید و حدود ۳۰ دقیقه صبر کنید. ترکیب این دو ماده حالتی اسیدی را به وجود می آورد و به راحتی توده مو یا چربی های موجود از دیواره لوله جدا می شوند. اگر گرفتگی کمی سخت بود، مقدار بیشتری از این ترکیب استفاده کنید.

۴. تلمبه لوله بازکنی

وسیله ای ساده که در اکثر خونه ها پیدا میشه و خیلی از شما با نحوه کارکرد آن آشنا هستید. تلمبه های لوله بازکنی در شکل و ظاهر مختلفی طراحی و تولید می شوند که برای مثال تلمبه توالت با تلمبه لوله بازکنی سینک و کفشور حمام متفاوت است. باز کردن لوله فاضلاب با تلمبه به این صورت است دهانه آن را ( بخش دایره ای ) روی خروجی فاضلاب قرار می دهید و چندین بار بالا و پایین می کنید تا هوا با فشار به درون لوله وارد شود.

۷ روش جادویی برای رفع گرفتگی لوله فاضلاب + رایگان و تضمینی

۵. استفاده از اسید رقیق

زمانی که لوله فاضلاب منزل مسدود می شود، اولین چیزی که به فکر افراد خانواده می رسد استفاده از اسید و محلول های لوله بازکنی است. استفاده از اسید رقیق تاثیر بالایی در از بین بردن گرفتگی ها دارد و احتمالا مشکل رفع خواهد شد. توجه داشته باشید استفاده از اسید و محلول های شیمیایی در طولانی مدت به لوله آسیب می زند و دچار پوسیدگی می شود. پس بهتر است از اسید رقیق استفاده کنید تا آسیب جدی به بافت لوله فاضلاب وارد نشود. برند های اکتیو، صاف و اتک از معروف ترین محلول های شیمیایی هستند.

۶. نوشابه

شاید تصور شما از نوشابه یک نوشیدنی خوشمزه باشد در حالی ترکیبات به کار رفته در آن، نوشابه را به یکی قوی ترین لوله بازکن ها تبدیل کرده است. برای شروع، یک نوشابه بزرگ تهیه کنید و پس از اینکه آب آب درون لوله به پایین رفت، درون لوله بریزید و یک ساعت صبر کنید تا نوشابه کار خود را انجام دهد. پس از این کار، یک سطل آب داغ به درون لوله بریزید و سپس باز بودن خط فاضلاب را تست کنید.

۷ روش جادویی برای رفع گرفتگی لوله فاضلاب + رایگان و تضمینی

۷. جوهر نمک

و آخرین روشی که در باز کردن لوله فاضلاب به شما کمک می کند، جوهر نمک است. مواظب باشید که پوست دستتان ارتباطی نداشته باشد و از دستکش استفاده کنید. چند پیمانه در ۴ لیتر آب بریزید و آن را کامل هم بزنید. سپس محلول آماده شده را به درون لوله بریزید و اجازه دهید کار خود را انجام دهد. در آخر هم برای تمیزی لوله و رفع گرفتگی، یک سطل آب داغ بریزید.

بهترین روش برای باز کردن لوله فاضلاب

بعضی اوقات پیش میاد که گرفتگی خیلی سفت و سخت است و با اجرای این ۷ روش هم نمی توان از پس آن برآمد و ادامه دادن به انجام این روش ها فقط زمانبر است و شاید کار را برای شما بدتر کند. در این زمان بهترین و کارآمد ترین روش، تماس با لوله بازکنی ارزان و کمک از خدمات آنهاست. سرویسکاران این مجموعه در کوتاه ترین زمان ممکن خود را به محل شما می رسانند و به صورت تضمینی کار را انجام می دهند.

کد خبرنگار: ۹
۲دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علی IR ۱۹:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۲
    0 0
    خیلی خیلی خوبه عالیه
  • Ehsani IR ۰۸:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۴
    0 0
    سلام من خیلی ممنونم بابت کادر مجربتون خیلی سریع تشریف اوردن سرویس انجام شد موفق و پایدار باشید. متشکر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید