نازنین مطیعی؛ بلاگر و عاشق سفره. اون برای سفرهاش سبک کوله‌گردی رو انتخاب کرده و تجربه‌ی سفر به کشورهای مختلف رو داره. نازنین سال‌ها پیش یک کار هیجان‌انگیز انجام می‌ده و به جالب‌ترین شکل ممکن در پروژه دانشگاهی شناسایی رژیم غذایی لاک‌پشت سبز شریک می‌شه، اونم با انجام کار داوطلبانه در جزیره زیبا و بی‌نظیر قشم.

زل زدن لاک‌پشت سبز در چشمان نازنین مطیعی؛ تجربه‌ی کار داوطلبانه در قشم

سلام نو - سرویس گردشگری: نازنین از روش کار برای جمع‌آوری نمونه مورد نیاز از محتویات معده‌ی لاک‌پشت‌های سبزی که در تور ماهیگیری گرفتار شده بودن می‌گه: "نحوه کار به این شکل بود که حدود ده لاک پشت سبز که در تورهای ماهیگیری گیر افتاده بودند به ساحل آوردیم و از قسمت لاک بر زمین گذاشتیم، دایما با سطل رویشان آب می‌ریختیم که زیر آفتاب داغ اردیبهشت ماه بدنشان مرطوب بماند. سپس لوله‌ای پلاستیکی داخل دهانشان کردیم و از طریق آن سرم نمکی وارد کردیم که باعث می‌شد کمی از محتوای معده‌شان بیرون بریزد. همین را جمع کرده و برای تحقیق در آزمایشگاه تحویل دادیم."

اون حین این فرایند، ناخواسته با یکی از این لاک‌پشت‌ها چشم تو چشم می‌شه و این مواجهه رو بامزه توصیف می‌کنه: "بعد از انجام مراحل فوق، همه لاک‌پشت‌ها را در اقیانوس رها کردیم. یکی از لاک‌پشت‌ها خیلی بزرگ بود، طوری که سه نفر با هم باید حملش می‌کردند. یادمه یک بار که داشتم روش آب می‌ریختم سرش را بلند کرد، نفسی عمیق کشید و با چشمان سیاه درشتش بهم زل زد. نفهمیدم نفرین کرد یا دعا، ولی من عاشق نگاهش شدم."

زل زدن لاک‌پشت سبز در چشمان نازنین مطیعی؛ تجربه‌ی کار داوطلبانه در قشم

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید