روستای دَرَک در بخش زرآباد شهرستان کنارک با داشتن بکرترین، پاک ترین و زیباترین ساحل، از جنگل‌های حرا و خور باستانی گالک به طول ۶ کیلومتر و وسعت ۵۲ هکتار برخوردار است.

 تک‌درخت نخل «ساحل دَرَک» زرآباد شبانه بریده شد
به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، دهیار روستای گردشگری دَرَک زرآباد در جنوب سیستان و بلوچستان گفت: تک درخت نخل «ساحل دَرَک» زرآباد توسط افراد ناشناس، شبانه بریده بریده شد.

عظیم اسحاقی روز پنجشنبه اظهار داشت: این درخت نخل در بین رَمل‌ها و شن‌ها در همجوار دریای مکُران نمای خاصی به این ناحیه داده بود و یک منظره جذاب، دیدنی و عالی برای عکاسی و تصویربرداری گردشگران بود.

وی با اشاره به اینکه قدمت این درخت نخل به بیش از ۷۰ سال بر می‌گردد، افزود: در کمتر از چند متری ساحل درک، آب شیرین وجود دارد و کشاورزی و کِشت نخیلات و انواع درختان از بیش از ۱۰۰ سال پیش مرسوم بوده است.

دهیار روستای گردشگری دَرَک گفت: اجازه نمی‌دهیم روستای گردشگری دَرَک را تخریب کنند و با هماهنگی انجام شده، به‌زودی درخت نخل دیگری را در همان محل می‌کاریم تا نشان دهیم نمی‌توانند به این‌جا آسیبی وارد کنند و این جاذبه گردشگری را از بین ببرند.

روستای دَرَک در بخش زرآباد شهرستان کنارک با داشتن بکرترین، پاک ترین و زیباترین ساحل، از جنگل‌های حرا و خور باستانی گالک به طول ۶ کیلومتر و وسعت ۵۲ هکتار برخوردار است.

روستای دَرَک در انتهای نقشه سیستان و بلوچستان و نزدیک مرز دریایی این استان و هرمزگان واقع شده است.در این روستا مجموعه ‌ای از درختان چش، کرت (انجیرمعابد)، تپه‌های رمل سفید، نخل سبز رنگ و دریای نیلگون آبی در کنار هم قرار دارند.

غروب قرمز گونه خورشید در میان نخلستان، سطح دریا، رمل‌ها و جنگل بسیار زیبا و دیدنی است و علاقه‌مندان رنگ های متفاوت غروب را با جابجا شدن چند دقیقه ای خورشید مشاهده خواهند کرد.

نخل‌کاران و کشاورزان معتقدند قطع عمدی درخت نخل به مثابه قتل سه انسان است.

دَرَک در زبان بلوچی به معنای سکونت در کنار دره است در واقع کلمه دره بعدها به دَرَک مشهور شده است. دَرَک جایی در چند متری دریاست که انواع درختان گرمسیری در آن به ثمر نشسته اند و ساکنان محلی انواع هندوانه، ذرت، نخیلات و غیره را کشت و برداشت می کنند.

تپه های ماسه ای، ساحل صخره ای، شنی و مرجانی، وجود کوه، جنگل و دریا در یک نقطه سبب حیرت گردشگران داخلی و خارجی شده است، در هیج منطقه ای نمی توان همه نوع ساحل را یک جا مشاهده کرد اما روستای درک از این نعمت برخوردار است.

یکی از عجایب روستای دَرَک وجود آب شیرین در چند متری دریاست که موجب رویش جنگل و پوشش گیاهی انواع درختان گرمسیری شده است. این روستا هوایی بهاری دارد و وزش بادهای موسمی و مونسون از اقیانوس سبب شده تا نسبت به مناطق دیگر هوای خنک‌تری داشته باشد.

گردشگران می توانند با ساحل پیمایی ۶ کیلومتری از جذابیت‌های جنگلی، ساحل شنی، مرجانی، ماسه ای و بکر دیدنی لذت ببرند.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید