۲۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۷
کد خبر: 55342888

در هر مقطع زمانی، ۹۰ درصد موهای شما در مرحله رشد هستند و تنها ۷ تا ۸ درصد در حالت استراحت هستند.

مراقب ریزش مو در سفر باشید

 راه حل اینجاست!

ریزش موی فصل بهار مشکل رایجی است که بسیاری از افراد با آن مواجه هستند. به طور متوسط، یک انسان روزانه ۵۰ تا ۱۰۰ تار مو می‌ریزد که کاملا طبیعی است. بیش از حد به نظر می‌رسد؟

در هر مقطع زمانی، ۹۰ درصد موهای شما در مرحله رشد هستند و تنها ۷ تا ۸ درصد در حالت استراحت هستند. بنابراین حتی اگر روزانه ۱۰۰ تار مو می‌ریزید، تارهای موی بیشتری در حال رشد هستند تا جای آنها را بگیرند. حالا به شما نشان می‌دهیم که چه موقع ریزش مو دارید.

ریزش مو زمانی است که ۱۰۰ تار در حال ریختن هستند و تارهای جدید رشد نمی‌کنند تا جای خود را بگیرند.

ریزش موی فصلی بهار

ریزش موی فصلی بهار با ریزش موی معمولی متفاوت است. زمان برای یک واقعیت جالب دیگر:

دانشمندان می‌گویند که نقش مو در پوست سر، محافظت از پوست سر در برابر اشعه‌های خشن خورشید است. اشعه ماوراء بنفش می‌تواند به پوست سر شما آسیب برساند که می‌تواند منجر به افزایش اندازه منافذ پوست سر و نازک شدن موها شود که در نهایت می‌تواند منجر به ریزش مو شود. بنابراین وقتی اشعه‌های خورشید خیلی شدید نیستند، نیازی به مو برای محافظت از پوست سر نیست. بنابراین وقتی هوا سردتر است، مردم می‌توانند موهای خود را کوتاه‌تر کنند.

مسافرت می‌تواند به موهای شما آسیب برساند و آنها را وز کند. ریزش موی فصلی بهار یکی از شکایاتی است که در سفر رایج است. بنابراین زمانی که به سفر می‌روید، موهای شما در سفرهای بهاری به مراقبت بیشتری نیاز دارند.

آیا در بهار  ریزش موی بیشتری دارید؟

دو زمان متداول وجود دارد که با ریزش موی فصلی مواجه می‌شوید که اواخر تابستان و اواخر زمستان یعنی فصل بهار است.. با گرمتر شدن خورشید، چرخه رشد شما خود را حفظ می‌کند و عادی می‌شود. موها دوباره شروع به رشد می‌کنند و تارها کمتر می‌شکنند.

دلایل زیادی وجود دارد که به دلیل آن ریزش موی فصلی اتفاق می‌افتد. در زیر به چند مورد از آنها اشاره می‌شود:

سطح تستوسترون در بدن

سطح تستوسترون در بدن در فصل بهار و پاییز افزایش می‌یابد که منجر به ریزش مو می‌شود. تستوسترون توسط یک آنزیم به DHT (دی هیدروکسی تستوسترون) تبدیل می‌شود. هنگامی که تبدیل اتفاق می‌افتد، منجر به کوچک شدن فولیکول مو می‌شود زیرا فولیکول به این تبدیل حساس است و در نهایت رشد مو متوقف می‌شود.

فشار استرس

اولین اثر استرس در موها و حتی احتمالا بیشترین آن است. استرس از قبل برای آسیب رساندن به موهای شما کافی است و اگر این استرس توسط شما در فصولی مانند بهار و پاییز گرفته شود، ریزش مو می‌تواند بیش از حد معمول باشد. برای جلوگیری از استرس خود را هیدراته کنید. این یک چیز جزئی به نظر می‌رسد اما واقعا تأثیر نامطلوبی روی مو دارد.

دارو

برخی از داروها برای رشد مو مناسب نیستند و بیشتر موها را از مرحله رشد به مرحله استراحت می‌برند. داروهایی مانند رتینوئید که در درمان آکنه استفاده می‌شود، ضد افسردگی‌ها، ضد انعقادها برای رشد مو مناسب نیستند.

در اینجا چند راه وجود دارد که می‌تواند به شما در کنترل ریزش موی فصلی بهار کمک کند:

موها را شل ببندید

بستن بیش از حد موها با کش می‌تواند باعث ریزش مو شود. موها را شل ببندید یا اصلا گره نزنید. بگذار نفس بکشند.

از مواد شیمیایی اجتناب کنید

مصرف بیش از حد مواد شیمیایی برای موهای شما خوب نیست. بهار باعث ریزش موهایتان می‌شود و مواد شیمیایی ممکن است به روند کمک کنند. اگر نمی‌توانید در طول سال از مواد شیمیایی اجتناب کنید، حداقل سعی کنید در این دو فصل از مصرف آن اجتناب کنید. جدا از این می‌توانید خواب خود را تنظیم کنید و غذای خوب بخورید و ورزش کنید.

رژیم خود را برنامه‌ریزی کنید

مقدار زیادی آب بنوشید! هیدراته نگه داشتن خود به فولیکول‌ها کمک می‌کند تا موها دست نخورده باقی بمانند. غذاهایی بخورید که دارای مواد مغذی رشد مانند پروتئین، بیوتین، آهن، ویتامین‌ها هستند. ویتامین‌های رشد مو ممکن است به شما کمک کنند تا تمام مواد مغذی ضروری را برای موهای خود که برای رشد به آن نیاز دارند تامین کنید. برای متعادل کردن سطح استرس، ورزش کنید یا یوگا انجام دهید.

این نکات به شما کمک می‌کند موهای خود را از ریزش موی فصلی بهار نجات دهید.

کد خبرنگار: ۲۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید