برخلاف ذهنیت عمومی ما تهران شهری است با نقاط گردشگری بسیار که بیشتر آن‌ها کمتر شناخته شده‌اند. تهران شهری است که اگر دنبال سرگرمی، گردشگری و تفریح باشید هیچ وقت شما را مایوس نمی‌کند.

نوروز در تهران؛ ۵ پیشنهاد ساده برای تفریح نوروزی در تهران

سلام نو سرویس گردشگری: «وقت عید هیچ جا تهران نخواهد شد.» این جمله‌ای است که با فرا رسیدن عید نوروز بسیار شنیده می‌شود. اهالی پایتخت که سالی ۱۲ ماه درگیر ترافیک و دود و دم تهران هستند فرصت تعطلات دو هفته‌ای عید را غنیمت می‌دانند و از خلوتی آن استفاده می‌کنند و به تفریح کم دغدغه در تهران می‌پردازند.

با این همه تهران به عنوان پایتخت ایران چنان با سیاست، اقتصاد، اخبار، آلودگی و شلوغی گره خورده است که بسیاری تفریحی جز کافه‌گردی در آن سراغ ندارند. این باور از اشتباه‌ترین باورهایی است که می‌توانید داشته باشید. زیر پوست تهران شلوغ و آلوده شهری با امکانات رفاهی- تفریحی و فضاهای گردشگری طبیعی و تاریخی.

با ما همراه باشید تا با هم ۱۰ پیشنهاد مهم برای بازدید از تهران را مرور کنیم.

از کاخ گلستان تا خانه مدرس

اگر اهل بازدید از بناهای تاریخی هستید بد نیست که در عید سری برخی از باشکوه‌ترین بناهای تاریخی تهران و البته ایران بزنید. کاخ گلستان که میزبان شاهان قاجار و پهلوی بود مثل الماس در قلب تهران می‌درخشد.

نوروز در تهران؛ ۵ پیشنهاد ساده برای تفریح نوروزی در تهران

کاخ موزه گلستان با قدمتی بالغ بر ۴۴۰ سال، یکی از منحصر به فردترین مجموعه‌های تاریخی ایران می‌باشد. اطلاق نام گلستان به این مجموعه، ریشه در بنیان تالاری به نام «گلستان» که از بناهای عهد آقا محمد خان قاجار بوده و در سال ۱۲۱۶ ه‍.ق و در عهد فتحعلی شاه قاجار به پایان رسید، دارد.

به جز این می‌توانید به کوچه‌پس‌کوچه‌های جنوب، شمال و مرکز شهر بروید و برخی از بهترین موزه‌های و خانه‌های تاریخی تهران را ببینید. از موزه ایران باستان و موزه هنرهای معاصر که مهم‌ترین موزه‌های ایران هستند تا موزه ملک و موزه آبگینه شما با لیستی متنوع از موزه‌ها طرف هستید. به جز این از خانه مدرس تا خانه جلال آل احمد و سیمین دانشور، شهر تهران پر از خانه‌های پر قصه و داستان است که می‌توان تاریخ معاصر را از پیش چشم شما عبور دهد.

طبیعیت تهران؛ از اوشان تا طالقان

به حاشیه تهران که سرک بکشید با بخشی از جذاب‌ترین جاذبه‌های طبیعی شهر طرف می‌شوید. از اوشان، فشم، میگون و لواسان که به رودبار قصران مشهور هستند تا طالقان مقاصد طبیعی زیبایی در دسترس شما هستند. به جز این مناطق می‌توان به چشمه علی، آبشار دوقلو، آبشار تیزاب و آبشار سنگان به عنوان یکی از بلندترین آبشارهای ایران اشاره کرد. پیست‌های اسکی اطراف تهران، به ویژه در شمشک نیز در ابتدای بهار هنوز می‌توانند میزبان شما باشند.

نوروز در تهران؛ ۵ پیشنهاد ساده برای تفریح نوروزی در تهران

برج بازی؛ از میلاد تا آزادی

تهران دو برج مهم دارد؛ یکی میلاد و دیگری آزادی. برج آزادی موزه و کتابخانه خود را دارد و برج میلاد امکانات لاکچری و جالبی مثل رستوران گردان.

نوروز در تهران؛ ۵ پیشنهاد ساده برای تفریح نوروزی در تهران

برج آزادی قریب به ۵۰  سال پیش یعنی اوایل سال ۱۳۴۸ هجری شمسی طراحی و ساخت برج آزادی در دستور کار قرار گرفت و پس از ۲۴  ماه به اتمام رسید. این برج در ابتدا نماد مدرنیته در حکومت پهلوی بود، اما بعدها به انقلاب گره خورد و به نماد پیروزی و آزاد بدل شد.

برج میلاد هم با ارتفاع ۴۳۵ متر و ۱۶۹۳ پله، بلندترین سازه شهر تهران، سومین برج بلند خاورمیانه و ششمین برج مرتفع مخابراتی در جهان است. این برج هرچند قرار بود نماد تهران جدید باشد، اما در این کار چندان موفق نبود. با این همه میلاد به دلیل امکاناتش امروز به مکانی جذاب برای گشت و گذار بدل شده است.

از اتاق فرار تا کافه بازی

اتاق فرار یا اسکیپ روم هم از گزینه‌های جدید سرگرمی است که این روزها حسابی طرفدار دارد. این بازی یک بازی فیزیکی و ماجراجویانه که در آن شما به‌همراه تیم خود در قالب گروه‌های چند نفره در یک محیط بسته باید به دنبال راه فرار از محیط باشید. اتاق‌های فرار متفاوتی در تهران در انتظار شما است که از قلب تاریخ تهران تا مراکز مدرن را شامل می‌شود.

نوروز در تهران؛ ۵ پیشنهاد ساده برای تفریح نوروزی در تهران

گزینه بعد شما کافه بازی است. جایی که می‌توانید با بازی‌های رومیزی آن ساعت‌ها غرق در دنیای بازی‌های فکری شوید یا با دوستانتان بازی‌هایی شبیه مافیا را تجربه کنید.

کد خبرنگار: ۹
۳دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مجتبی IR ۱۲:۳۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۶
    43 11
    بخدا ما تو نون شبمون موندیم شما پیشنهاد ارائه میدید برای تعطیلات نوروزی.
    • محمد مهدی فتح الهی IR ۱۳:۳۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۷
      0 0
      به خدا
  • علی IR ۲۰:۵۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۷
    0 0
    کسب اطلاعات رایگان و شناخت بیشتر از پایتخت با همان گوشی تلفن که همه دارند خیلی مفید و عالیه که نیاز به هزینه زیادهم نیست که به پول نان شب احتیاج باشه .

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید