هدف ما طولانی‌تر کردن زندگی بشر است و به زودی رویای توقف پیری را محقق خواهیم کرد.

ادعای‌تکان‌دهنده دانشمندان‌: تا ۲۰ سال دیگر روند پیری متوقف می‌شود

به گزارش سلام نو به نقل از گجت نیوز، دانشمندان آزمایشگاه آلتوس مدعی شدند فقط ۲۰ سال تا توقف پیری فاصله دارند و به کمک روش جدید خود می‌توانند حداکثر تا دو دهه آینده تمام علائم پیری را درمان کنند.آزمایشگاه آلتوس (Altos) پروژه ویژه‌ای را برای طولانی‌تر کردن زندگی انسان‌های دنبال می‌کند و در همین راستا ایزپیسوآ (Izpisua) یکی از دانشمندان برجسته این آزمایشگاه اعلام کرد هدف ما طولانی‌تر کردن زندگی بشر است و به زودی رویای توقف پیری را محقق خواهیم کرد.

جزئیات توقف پیری تا ۲۰ سال دیگر

ایزپیسوآ در ادامه گفته‌های خود بیان کرد موفقیت‌آمیز بودن نتایج آزمایش‌های معکوس کردن پیری در موش‌ها حاکی از آن است که طی ۲۰ سال آینده ما علاوه بر این که به روش‌های کارآمدی برای درمان علائم افزایش سن دست پیدا خواهیم کرد، همچنین می‌توانیم به کمک جوان‌سازی پوست، از بیماری‌ها و پیری پیشگیری کرده و روند آن را به شکل کامل متوقف کنیم.

ایزپیسوآ و تیمش برای معکوس کردن پیری در موش‌ها روی ۴ ژن جوان‌کننده تمرکز کردند. طبق نتایج منتشر شده، عمر موش‌ها با وجود پیری ژنتیکی حدود ۳۰ درصد افزایش پیدا کرد. ایزپیسوآ و تیمش با فعال کردن ۴ ژن به شکل متناوب توانستند آثار جوان‌کننده را در انواع مختلف بافت‌ها نظیر پوست و کلیه مشاهده کنند؛ چنین نتایجی قطعا برای توقف پیری در انسان بسیار کارآمد خواهد بود.

آزمایشگاه آلتوس علاوه بر ایزپیسوآ، با به خدمت گرفتن چندین دانشمند برجسته حوزه پزشکی از جمله ۴ برنده جایزه نوبل قصد دارد رویای توقف پیری در انسان را در آینده‌ای بسیار نزدیک محقق سازد. گفتنی است کشف درمان پیری یا جلوگیری از پیر شدن انسان برای شرکت‌ها مختلف همانند راز بوده و در حال حاضر جزئیاتی از فرایند معکوس سازی روند پیری از سوی آزمایشگاه آلتوس منتشر نشده است.

ایزپیسوآ در ادامه گفته‌های خود تاکید کرد درمان پیری فقط برای افراد ثروتمند نخواهد بود و در آینده این درمان در دسترس تمام مردم قرار خواهد گرفت؛ زیرا این فرایند فقط مانع پیری نمی‌شود، بلکه باعث افزایش طول عمر و سلامتی بیشتر خواهد شد. گفتنی است علاوه بر این روش، گروه دیگری از دانشمندان نیز با روش اکسیژن درمانی به دنبال معکوس کردن و توقف پیری هستند و در این حوزه به نتایج خوبی نیز دست پیدا کردند.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید