طول آنها تا ۱ متر می‌رسد که بلندترین طول در بین آنها ۱.۳۷ متر است. آنها بدنی سنگین و سر مثلثی دارند.

عکسی از مار زنگی موهاو / قاتل آهسته چه شکلی است؟

به گزارش سلام نو، مار زنگی موهاو که به قاتل آهسته معروف است. مار زنگی موهاوی بالغ، یک مار مرگبار در موقعیت دفاعی به شمار می‌رود.

مار زنگی موهاو که با نام سبز موهاو نیز شناخته می‌شود، قوی‌ترین سم را در بین تمام گونه‌های مار زنگی دارد و آن را به یکی از کشنده‌ترین مارهای جهان تبدیل می‌کند. رنگ این مارها از سبز روشن تا قهوه‌ای متفاوت است و به راحتی می‌توانند با محیط اطراف خود ترکیب شوند و استتاری کامل داشته باشند. طول آنها تا ۱ متر می‌رسد که بلندترین طول در بین آنها ۱.۳۷ متر است. آنها بدنی سنگین و سر مثلثی دارند.

سبزهای موهاوی شب زنده دار هستند و در طول روز در گودال سایر پستانداران یا سنگ‌ها پنهان می‌شوند. آنها نسبت به مردم پرخاشگر هستند و در صورت ایجاد مزاحمت به شدت از خود دفاع می‌کنند. هنگامی که احساس خطر و وحشت می‌کنند، دم خود را تکان می‌دهند و صدای وزوز می‌دهند تا به مهاجمان قبل از ضربه زدن هشدار دهند. این مارها عمدتا از مارمولک‌ها، وزغ‌ها، پرندگان، جوندگان کوچک و خرگوش تغذیه می‌کنند. آنها بومی مکزیک و ایالات متحده هستند و در کالیفرنیا، نوادا، یوتا، آریزونا، نیومکزیکو و تگزاس یافت می‌شوند.

گزش از مار زنگی موهاو اغلب علائم تاخیری دارد که منجر به دست کم گرفتن شدت آن می‌شود. در عرض چند ساعت، قربانیان گاز گرفتگی متوجه مشکلات بینایی، مشکل در صحبت کردن، بلع و همچنین ضعف عضلانی خواهند شد. این سم باعث ایجاد مشکل در تنفس می‌شود و در صورت عدم درمان می‌تواند منجر به نارسایی تنفسی شود. مرگ و میر گزش این مار نسبتا نادر است زیرا پادزهر به راحتی در دسترس است، ولی باز هم نمی‌توان این مار را در لیست سمی‌ترین مارهای جهان قرار نداد.

چند واقعیت جالب در مورد مار زنگی موهاو:

· زنده زا هستند و از تخم بیرون نمی‌آیند. آنها هنگام تولد کاملا رشد می‌کنند.

· این مارها زیستگاه‌های باز و خشک را ترجیح می‌دهند.

· گاهی اوقات آنها به تعقیب انسان‌ها معروف بوده‌اند.

کد خبرنگار: ۲۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید