عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: شورای نگهبان دو ایراد ماده ۷۵ برای اجرای رتبه‌بندی اعلام کرده بود، با رایزنی صورت گرفته این موضوع رفع شد.

حقوق‌ها بعد از اجرای رتبه‌بندی معلمان چگونه محاسبه می‌شوند؟

به گزارش سلام نو، این در حالی است که اعتبار رتبه‌بندی معلمان برای سال آینده با ۲۵ هزار میلیارد تومان که دولت در لایحه بودجه پیشنهاد داده و مورد موافقت کمیسیون تلفیق هم قرار گرفته است، عملیاتی خواهد شد.

 وی افزود: نظام رتبه‌بندی معلمان براساس پنج رتبه‌ای که معلمان کسب می‌کنند عملیاتی می‌شود. این در حالی است که عمده معلمان آموزش و پرورش حائزین رتبه دو تا سه بوده و رتبه یک کمتری وجود دارد. ضمن اینکه آمار حائزین رتبه پنج هم کم است.


عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: شورای نگهبان دو ایراد ماده ۷۵ برای اجرای رتبه‌بندی معلمان اعلام کرده بود اما با رایزنی صورت گرفته بین دولت و مجلس این موضوع رفع شده است.

فلاحی ادامه داد: حداقل حقوق یک معلم بعد از اجرای رتبه‌بندی به حدود ۸ میلیون تومان می‌رسد هرچند که در شرایط فعلی حقوق اکثر معلمان حدود ۴ میلیون تومان است. البته کف حقوق در سال آینده با مصوبه اخیر مجلس ۵ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان است. ولی اگر رتبه‌بندی معلمان جنبه اجرایی پیدا کند کف حقوق آنان به ۸ میلیون تومان خواهد رسید. این در حالی است که عمده معلمان دارای رتبه ۲ و ۳ هستند.

وی افزود: حقوق معلمان در سال آینده و براساس نظام رتبه‌بندی ۸ میلیون تومان به بالا می‌شود. هم‌اکنون آیین‌نامه اجرایی طرح رتبه معلمان نهایی شده و با اعتبار لازم به مرحله اجرا می‌رسد. این در حالی است که آقای یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش هم بر این موضوع تأکید کرده است که ایراد شورای نگهبان به این طرح را برطرف کرده‌اند و به زودی وارد مرحله اجرا خواهد شد.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید