یک مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا گفت که واشنگتن مشارکت روسیه در پروژه‌های هسته‌ای ایران را به عنوان بخشی از برجام و پس از اجرای کامل آن، تحریم نخواهد کرد.

آمریکا: مشارکت روسیه در پروژه‌های هسته‌ای ایران تحریم نمی‌شود
به گزارش سلام نو به نقل از آفتاب‌نیوز، رسانه‌های بین المللی به نقل از این مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا نوشتند: آمریکا به تعامل با روسیه برای بازگشت به اجرای کامل توافق هسته‌ای ایران ادامه می‌دهد.

این مقام وزارت خارجه آمریکا که نامی از او برده نشده است، روز سه شنبه به وقت محلی به خبرنگاران در واشنگتن توضیح داد واشنگتن مشارکت روسیه در پروژه‌های هسته‌ای ایران، به عنوان بخشی از برجام و پس از اجرای کامل آن را تحریم نخواهد کرد.

وزیر امور خارجه روسیه روز سه شنبه اعلام کرد مسکو از واشنگتن تضمین کتبی دریافت کرده مبنی بر اینکه تحریم‌هایی که بخاطر جنگ اوکراین علیه روسیه وضع شده است، به همکاری مسکو با تهران مربوط نمی‌شود.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، سرگئی لاوروف روز سه شنبه در کنفرانس خبری مشترک با حسین امیرعبداللهیان همتای ایرانی خود اظهار داشت: ما تضمین‌های کتبی دریافت کردیم.

ساعتی پیش نیز لاوروف در ملاقات با همتای ایرانی خود گفت که گفتگوهای احیای توافق هسته‌ای ایران وارد مرحله آخر شده و دو کشور مشغول آماده سازی اسناد جدید نهایی سازی سطح جدیدی از همکاری هستند.

به گزارش خبرگزاری روسیه اسپوتنیک، لاوروف گفت: باتوجه به اینکه ما وارد مسیر نهایی برای از سرگیری توافق هسته‌ای برای حل مسائل مرتبط با برنامه هسته‌ای ایران وارد شده ایم، مطمئنم که چشم انداز این توافق حتی چشمگیرتر است.

لاوروف گفت که هردو کشور ایران و روسیه درحال تهیه اسناد جدید برای رسمی ساختن سطح جدیدی از همکاری‌ها هستند.

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز در سفر به مسکو، با سرگئی لاوروف همتای روس خود درخصوص مسائل دوجانبه، منطقه‌ای و بین المللی از جمله مذاکرات هسته‌ای وین و جنگ اوکراین گفتگو کرد.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید