سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه گفت: مسکو تضمین‌های کتبی از آمریکا دریافت کرده که تحریم‌ها مانع همکاری در چارچوب توافق هسته‌ای ایران نخواهد شد.

از آمریکا تضمین کتبی درباره همکاری در چارچوب برجام را دریافت کردیم

به گزارش سلام نو به نقل از ایلنا، سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه در کنفرانس خبری مشترک با حسین امیرعبداللهیان، وزیر خارجه ایران در مسکو گفت: مسکو به تضمین کتبی از واشنگتن دست یافته مبنی بر این‌که تحریم‌های اعلام‌شده علیه روسیه بر همکاری مسکو و تهران تاثیر نمی‌گذارد.

وی افزود: راه‌های تقویت روابط دو جانبه خود را بررسی کردیم و در حال کار روی پیش‌نویس توافقنامه مهمی بین دو کشور هستیم. توافقنامه مشترکی با ایران امضا خواهیم کرد که اصول همکاری ما در عرصه بین‌المللی را مشخص می‌کند.

وزیر خارجه روسیه یادآور شد: ما از موضع متوازن طرف ایرانی در قبال تحولات اوکراین تشکر کردیم. جنگ در اوکراین پس از، از بین رفتن رادیکال‌های اوکراینی که به تشدید تنش در دونباس ادامه می‌دهند، پایان خواهد یافت.

 وی در ادامه این نشست خبری یادآور شد: در این دیدار دعوت امیر عبداللهیان، وزیر امور خارجه را برای سفر به تهران پذیرفتم. من با همتای ایرانی خود برای بی اثر کردن تحریم ‌ای غرب و استانداردهای دوگانه آن به توافق رسیدم. ما از بازگشت سریع به پایبندی به توافق هسته ای ایران حمایت می‌کنیم.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید