سازمان ملل اعلام کرد اکنون ۱۷.۴ میلیون نفر از حدود ۳۰ میلیون نفر جمعیت یمن به کمک فوری نیاز دارند و این تعداد از ابتدای ژوئن تا پایان سالجاری میلادی به ۱۹ میلیون نفر خواهد رسید.

سازمان ملل نسبت به «قحطی شدید» در یمن تا پایان ۲۰۲۲ هشدار داد

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، آژانس‌های امدادی سازمان ملل متحد در گزارشی هشدار دادند که تعداد شهروندان یمنی که از شرایط قحطی و گرسنگی ناشی از ادامه جنگ ائتلاف سعودی در یمن رنج می‌برند تا پایان سال جاری میلادی پنج برابر خواهد شد.

صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف)، برنامه جهانی غذا و سازمان خواربار و کشاورزی سازمان ملل «فائو» روز دوشنبه در بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند، بزرگترین نگرانی که وجود دارد این است که «اکنون ۳۱۰۰۰ نفر با سطح گرسنگی شدید و در حد مرگ مواجه هستند و این رقم در سال جاری پنج برابر خواهد شد و به ۱۶۱۰۰۰ نفر خواهد رسید».

سازمان ملل متحد ضمن هشدار درباره اینکه «وضعیت حاد امنیت غذایی و سوء تغذیه در یمن در سال ۲۰۲۲ بدتر خواهد شد»، افزود: «اکنون ۱۷.۴ میلیون نفر از حدود ۳۰ میلیون نفر جمعیت یمن به کمک فوری نیاز دارند و این تعداد از ابتدای ژوئن تا پایان سالجاری میلادی به ۱۹ میلیون نفر خواهد رسید».

سال گذشته، سازمان ملل متحد از کشورهای کمک‌کننده به یمن درخواست کرد تا ۳.۸۵ میلیارد دلار برای تأمین هزینه‌های کمک‌ها اختصاص دهند، اما تنها ۱.۷ میلیارد دلار جمع‌آوری شد. سازمان ملل فردا چهارشنبه در کنفرانسی مشابه به دنبال جمع آوری کمک‌های مالی اضافی خواهد بود.

علاوه بر کمبود بودجه، سازمان ملل هشدار داد که عملیات ویژه روسیه در اوکراین اوضاع را وخیم‌تر خواهد کرد.

عربستان سعودی از ششم فروردین ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور عربی و با کمک و چراغ سبز آمریکا، حملات گسترده‌ای را علیه یمن - فقیرترین کشور عربی - آغاز کرد تا به بهانه بازگرداندن عبدربه منصور هادی رئیس جمهور مستعفی و فراری این کشور به قدرت، به اهداف و زیاده خواهی‌های سیاسی خود جامه عمل بپوشاند، اما نه تنها این اتفاق رخ نداده بلکه هزاران نفر از مردم این کشور کشته و یا زخمی شده و میلیون‌ها نفر هم آواره شده‌اند.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید