محمدباقر قالیباف، رییس مجلس شورای اسلامی، اعدام دسته‌جمعی افراد بی‌گناه و مظلوم در عربستان سعودی را مغایر با ابتدایی‌ترین حقوق انسانی دانست.

قالیباف اعدام دسته‌جمعی افراد بیگناه در عربستان را محکوم کرد

به گزارش سلام نو به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، محمدباقر قالیباف در ابتدای جلسه علنی امروز و در نطق پیش از دستور خود تصریح کرد: اعدام دسته جمعی افراد بی گناه و مظلوم در عربستان سعودی مغایر با ابتدایی‌ترین حقوق انسانی افراد و رویه‌های حقوق بین الملل است.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران این اقدام دردناک و ناگوار را به شدت محکوم می‌کند، ضروری است دولت‌های جهان دورویی و بی عملی را کنار بگذارند و این چنین اقدامات غیر انسانی را محکوم کنند و مانع از تکرار چنین حوادث ناگواری شوند.

وی ادامه داد: لازم است علما و مراجع دینی جهان اسلام، جوانان مسلمان، اصحاب قلم و رسانه و سایر آزادگان و عدالت جویان سراسر جهان این اقدامات را به شدیدترین شکل ممکن محکوم کنند.

رئیس مجلس گفت: واضح است جمهوری اسلامی ایران بر خلاف دولت‌های غربی با دورویی در بحث حقوق بشر مخالف است و در برخورد با مسائل انسانی معتقد به حفظ حقوق انسان‌ها در تمام کشورها و در هر سطحی است و برخوردهای تناقض آمیز و استفاده ابزاری از حقوق بشر را غلط و غیر انسانی می‌داند.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید