پارک جنگلی سراوان؛ منطقه‌ای وسیع با طبیعت مهار نشده و دست‌نخورده است که در استان گیلان قرار دارد. این پارک جنگلی یکی از زیباترین جاذبه‌های گردشگری استان در نزدیکی شهر دیدنی رشت است که با گستردگی و وسعت قابل توجه خود هر ساله مقصد بسیاری از گردشگران و طبیعت‌دوستان می‌شود. پارک جنگلی سراوان با وسعت ۱۴۸۷ هکتاری، دارای گونه‌های گیاهی و جانوری متنوع و کم‌نظیر در ایران و جهان است. از جمله دلایل حضور گردشگران در پارک جنگلی سراوان می‌توان به شرایط مساعد آب‌وهوایی در این پارک، وجود دو رودخانه مهم سفیدرود و سیاهرود در همسایگی آن، دریاچه‌ی زیبا با امکان قایق‌سواری، چشم‌اندازها و مناظیر بی‌بدیل، وجود موزه میراث روستایی و در نهایت فراهم بودن امکانات رفاهی و تفریحی در آن اشاره کرد.

تفریحاتی که می‌توانید در پارک جنگلی سراوان تجربه کنید

سلام نو-سرویس گردشگری: پارک جنگلی سراوان، با قرار گرفتن در قسمت غربی جاده‌ی رشت-تهران مقصد بی‌نظیری برای طبیعت‌دوستان و گردشگران در سراسر ایران به شمار می‌آید. این پارک از نظر نواحی جنگلی در استان گیلان ناحیه‌ای قدیمی محسوب می‌شود و پوشش درختی در آن به دو صورت طبیعی و دست‌کاشت است. در قسمتی از این منطقه اولین موزه‌ی میراث روستایی ایران به نام "موزه میراث روستایی گیلان" جای گرفته و وجود تفریحات فرح‌بخشی چون قایق‌سواری در دریاچه سراوان، پینت بال پارک سراوان، سواری با موتور چهارچرخ، این پارک جنگلی را دیدنی و محبوب کرده است.

موزه میراث روستایی گیلان

این موزه به عنوان نخستین موزه میراث روستایی کشور با معماری صد ساله‌ی خود معرف صنایع‌دستی و لباس محلی مردم گیلان است و به خوبی توانسته از طریق بازسازی شیوه زندگی مردم این منطقه، حال و هوای زندگی روستایی در مناطق جلگه‌ای و کوهستانی گیلان را به تصویر بکشد و از این رو این موزه بخش تماشایی پارک جنگلی سراوان شده است و در تمام فصول گردشگران زیادی را به خود جلب می‌کند.

تفریحاتی که می‌توانید در پارک جنگلی سراوان تجربه کنید

تفریحات مهیج در پارک جنگلی سراوان

قایق‌سواری در دریاچه سراوان

مرداب یا دریاچه سراوان از جمله فضاهای کم‌نظیر رشت محسوب می‌شود چرا که تجربه‌ای متفاوت از قایق‌سواری را ارائه می‌دهد. شما می‌توانید در فاصله حدود ۴۵۰ متری پارک، با سوار شدن به قایقی پدالی، به آرامی بر روی این مرداب سبز رنگ حرکت کنید و از منظره اطراف مرداب و بوی خوب گیاهان آن نهایت لذت را ببرید، گفتنی است برای ده دقیقه قایق‌سواری، رفتن به دل جنگل و بودن در سکوت و زیبایی محسورکننده‌ی آن خرید بلیطی به مبلغ ۲۰۰۰۰ تومان نیاز دارد.

پینت‌بال و موتور چهارچرخ در پارک جنگلی

مساحت حدود ۲۲۰۰ متر مربع به عنوان اولین زمین پینت‌بال جنگلی در شمال ایران در نظر گرفته شده که شرکت در این تفریح هیجان‌انگیز مشمول حداقل ۱۰ سال سن و پرداخت ۵۰۰۰۰ تومان برای ۴۰ تیر اول است، از ویژگی‌های خوب و تکرار نشدنی این فضا می‌توان به بازی در محیط جنگلی و روباز اشاره کرد که با وجود جایگاه تماشاچی، پخش موسیقی و نورپردازی در شب جالب و مهیج‌تر شده است. تجربه موتورسواری، جزو تجربه‌های به یادماندنی در پارک جنگلی سراوان است که برای بالارفتن سطح آدرنالین در خون‌تون و سپری کردن لحظات هیجان‌انگیز به شدت توصیه می‌شود.

امکانات رفاهی، رستوران‌های اطراف و مرکز مهم شهر

امکانات مناسبی از جمله؛ آلاچیق و تاسیسات رفاهی، سرویس بهداشتی، میز و نیمکت، سکوی نصب چادر، کباب پز، زمین بازی برای کودکان، سطل زباله برای گردشگران و طبیعت‌دوستان در پارک جنگلی سراوان فراهم است تا لحظات خوشی را در این فضا با طبیعت‌گردی، عکاسی و پیک‌نیک کردن سپری کنند. رستوران پارسیان به فاصله ۱.۶ کیلومتر از پارک، رستوران باقری در ۱.۸ کیلومتری آن و رستوران بهشت گیلان با فاصله‌ی ۲.۹ کیلومتری قرار دارد. گفتنی است که فرودگاه بین المللی سردار جنگل تنها ۲۱.۶ کیلومتر با پارک جنگلی سراوان فاصله دارد.

بهترین زمان بازدید و اقامت

پارک جنگلی سراوان در همه‌ی فصول سال زیبایی‌های حیرت‌انگیز و وصف‌ناشدنی دارد و از این رو در تمام سال مقصد مورد علاقه گردشگران است. با این حال می‌توان در بهار و تابستان برای حضور در سرسبزی و شادابی بی‌بدیل آن، در پاییز برای دیدن طیف وسیع رنگ‌ها و تنفس آب‌وهوای خوش و در زمستان برای تجربه لمس زمین‌های پوشیده از برف و سپیدی به این منطقه رفت. اقامت در داخل پارک با کمپ کردن میسر می‌شود و لازم به ذکر است خارج از آن، اقامتگاه‌های بوم‌گردی و ویلاهای متعددی وجود دارند.

نشانی پارک جنگلی سراوان: استان گیلان، کیلومتر ۱۷ جاده رشت – تهران، سمت غرب جاده

عکس از رامینا
عکس از رامینا
کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید