رئیس مجمع نمایندگان خراسان رضوی گفت: ما با روسیه و چین بر سر منافع‌مان هم‌پیمان هستیم و تا زمانی که منافع‌مان تأمین شود با آن‌ها خواهیم بود و اگر این دو کشور خلاف منافع ما عمل کنند، ما هم در روابط‌مان تجدیدنظر خواهیم کرد.

اگر چین و روسیه خلاف منافع ما عمل کنند ما هم در روابط‌مان تجدیدنظر می‌کنیم
به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، رئیس مجمع نمایندگان خراسان رضوی گفت: ما با روسیه و چین بر سر منافع‌مان هم‌پیمان هستیم و تا زمانی که منافع‌مان تأمین شود با آن‌ها خواهیم بود و اگر این دو کشور خلاف منافع ما عمل کنند، ما هم در روابط‌مان تجدیدنظر خواهیم کرد.

جواد نیک‌بین با بیان اینکه ما طرفدار جنگ در هیچ کجای جهان نیستیم و معتقدیم باید صلح و آرامش در همه کشورها برقرار باشد، اظهار کرد: بدون شک در سایه صلح است که رشد و شکوفایی اتفاق می‌افتد. از همان ابتدا ارکان اصلی نظام جمهوری اسلامی اصل جنگ روسیه و اوکراین را محکوم کردند و خواستار توقف آن شدند. ما طرفدار جنگ و خونریزی در لبنان، یمن، افغانستان، اوکراین و هیچ کجای دیگر نیستیم و دفاع هم نمی‌کنیم، اما اگر کسی بخواهد به اندازه وجبی به خاکمان تجاوز کند، محکم دفاع خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه این نوع جنگ‌هایی که بین اروپا و شرق شکل می‌گیرد به نفع کشورهای شرقی مانند ایران، افغانستان، پاکستان و چین است، افزود: خط انتقال نفت و گاز از طریق اوکراین به اروپا می‌رود و با این جنگ انرژی اروپایی‌ها تحت تأثیر قرار می‌گیرد و مجبور می‌شوند نفت و گاز ما را گران‌تر خریداری کنند؛ هرچند جنگ روسیه و اوکراین از این لحاظ به نفع ایران است، اما باید توجه داشت دشمن دوست ما دشمن ما هم هست.

این نماینده مجلس عنوان کرد: در حال حاضر اروپا و آمریکا خودشان را یک قدرت یکپارچه می‌دانند و در تمامی جهان سلطه دارند و به هر کشوری که بخواهند تجاوز می‌کنند، اما نتیجه جنگ روسیه و اوکراین در نهایت تجزیه هژمونی قدرت‌های سلطه‌طلب مانند آمریکا و اروپا خواهد بود و قدرت در دنیا چند تکه و در نهایت موجب تعاملات بیشتر در دنیا خواهد شد.

نیک‌بین با بیان اینکه ما با روسیه و چین بر سر منافع‌مان هم‌پیمان هستیم و تا زمانی که منافع‌مان تأمین شود با آن‌ها خواهیم بود، گفت: هرچند با سوریه، عراق و لبنان غرابت اعتقادی داریم، اما با روسیه و چین این‌گونه نیست و هیچ غرابت اعتقادی نداریم و اگر این دو کشور خلاف منافع ما عمل کنند، ما هم در روابط‌مان تجدیدنظر خواهیم کرد.

رئیس مجمع نمایندگان خراسان رضوی افزود: روسیه مورد اعتماد صد درصد ما نیست و قرار نیست هرچه گفتند چشم بگوییم. ما در حال تعامل با روسیه در یک روابط کاملا دیپلماتیک و شفاف هستیم و اگر کمی از مسیر دیپلماتیک خارج شوند، حتماً مقابل آن‌ها خواهیم ایستاد.

وی با بیان اینکه آینده دنیا در دست سه کشور چین، روسیه و ایران است، اضافه کرد: چین ابرقدرت اقتصادی، روسیه ابرقدرت نظامی و ایران ابرقدرت علمی در دنیا خواهد شد و هر سه به هم نیاز خواهند داشت.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید