بسیاری از زوج های جوان امروزی در سال های بیست تا سی زندگی خود رویای مستقل شدن و زندگی جداگانه دارند اما توانایی مالی کافی برای خرید یا اجاره یک خانه کامل و بزرگ را ندارند.

نکات مهم و طلایی بازسازی و طراحی دکوراسیون داخلی آپارتمان های کوچک و قدیمی

بهترین انتخاب برای این افراد این است که در آپارتمان ها کوچک تک خواب زندگی کنند که معمولا به دلیل محیط کوچک باعث ایجاد حس انزوا، تنهایی و سرخوردگی می شود. در این زمان به این افراد توصیه می شود که مطابق سلیقه و با توصیه های متخصصان به بازسازی آپارتمان کوچک خود اقدام کنند تا برای زندگی در آن احساس راحتی بیشتری داشته باشند. کارشناسان شرکت بازسازی سازین در این مقاله شما را با چرایی و چگونگی بازسازی و طراحی دکوراسیون داخلی آپارتمان های کوچک آشنا میکنند. با ما همراه باشد.

نحوه بازسازی واحد آپارتمانی کوچک چگونه است؟

با توجه به سلیقه و علایق هر فرد در زندگی روزمره او، نحوه دکور و استفاده از مبلمان در خانه های کوچک متفاوت است. به خصوص که امروزه برای هر قسمت از خانه مبلمان و دکور خاصی وجود دارد و جمع کردن همه این موارد در یک آپارتمان تک خواب کار بسیار سختی خواهد بود.

جواب مناسب برای این مسئله، مبلمان تاشو است. این نوع مبلمان در زمان لازم در دسترس است و بعد از آن به راحتی جمع می شود. در این خانه ها وجود دیوار برای جدا کردن اتاق باعث ایجاد حس خفگی برای فرد می شود اما اگر به جدا بودن اتاق از محیط اصلی اصرار دارید، می توانید از شیشه های مختلف استفاده کنید.

یک ایده بازسازی آپارتمان کوچک برای افرادی که چندان منظم نیستند

بعضی از افراد اصرار خاصی به نظافت محیط آپارتمان خود دارند ولی زمان چندانی برای مرتب کردن آن ندارند. بعضی از افراد هم صرفا علاقه ای به تمیز کردن آن ندارند و در زمانی که مهمان ناخوانده وارد می شود بسیار معذب می شوند. به خصوص قسمت آشپزخانه آپارتمان بسیار خودنمایی می کند و صاحب خانه را در مقابل دیگران معذب می کند. بهترین راه حل برای پنهان کردن آشوب آشپزخانه و جذاب تر کردن محیط آپارتمان، استفاده از درهای تاشو است. این درها چنین تلقین می کنند که محیط بزرگتر از اندازه واقعی خودش است و تمام آلودگی را هم از دید پنهان می کنند.

نکات مهم و طلایی بازسازی و طراحی دکوراسیون داخلی آپارتمان های کوچک و قدیمی

محدودیت جا، خلاقیت را محدود نمی کند

اگر آپارتمان شما بسیار کوچک است و تحت هیچ شرایطی قادر به قرار دادن همه وسایل در آم محیط نیستید، به جای ناامیدی، از خلاقیت استفاده کنید. شما می توانید با استفاده از پله تخت خود را در بالای اتاق قرار دهید و در قسمت پایینی با مبلمان تاشو بازسازی واحد آپارتمانی کوچک خود را کامل کنید. با وجود ۵۰ متر جا در آپارتمان، می توانید از پارتیشن برای جدا کردن و قسمت بندی آپارتمان استفاده کنید. این موضوع ظاهر آپارتمان را وسیع تر و جذاب تر نشان می دهد.

در طرف دیگر ایجاد گوشه ای دنج و با نور مناسب برای پرداختن به کار خود می تواند بسیار در روحیه اثرگذار باشد. این موضوع تاثیر زیادی در دلنشین بودن خانه و محل زندگی دارد.

آپارتمان یک خوابه یا خانه کامل؟

۶۰ متر برای یک آپارتمان کم و دلگیر به نظر می رسد و از نظر بسیاری افراد هیچ راهی برای جذاب کردن آن یا داشتن یک ست کامل از لوازم خانگی وجود ندارد. اما اگر دقت بیشتری در محیط این آپارتمان شود و از کمی خلاقیت استفاده کنید، می توانید تمام امکانات دلخواه مثل تلویزیون بزرگ یا کمد دیواری را داشته باشید.

برای بازسازی ساختمان و طراحی دکوراسیون داخلی آپارتمان ۶۰ متری می توانید از روش ذخیره فضا بهره ببرید. بهترین ایده ای که در حال حاضر برای ذخیره فضای آپارتمان وجود دارد، دیوارهای متحرک و یا پارتیشن است. این نوع دیوارقسمت هایی از خانه را پنهان می کند و در صورت نیاز، آن را در دسترس صاحب خانه قرار می دهد. شما می توانید میز کار، کمد دیواری، تلویزیون و حتی قفسه کتاب خود را از بقیه قسمت ها جدا کنید و وقتی دیوار را می چرخانید، قسمت پشت آن می تواند اتاق خواب یا آشپزخانه باشد. با این روش از دیده شدن آشفتگی های این دو مکان جلوگیری می کنید و امکانات بیشتری برای آپارتمان ۶۰ متری خود ایجاد می کنید.

نکات مهم و طلایی بازسازی و طراحی دکوراسیون داخلی آپارتمان های کوچک و قدیمی

توصیه های دیگری برای بازسازی واحد آپارتمانی کوچک

در فضاهای کوچک آپارتمان ها باید به بهترین نحو از فضا استفاده کرد. به خصوص در زمان بازسازی و طراحی دکوراسیون داخلی باید سعی کنید تا با خلاقانه ترین روش ممکن، از جا استفاده کنید تا زیبایی و دلنوازی را همراه با راحتی در آپارتمان به دست آورید.

یکی از مهم ترین مواردی که به دکور خانه های کوچک کمک می کند، رنگ سفید است. این رنگ احساس بزرگتر بودن محیط را ایجاد می کند و از طرف دیگر تمیزی خاصی را القا می کند. علاوه بر این اگر به محیط خانه های سفید رنگ توجه کنید، معمولا آن ها را منظم تر در ذهن خود به یاد می آورید. این به این دلیل است که با استفاده از رنگ سفید برای بازسازی و طراحی دکوراسیون داخلی آپارتمان کوچک ۵۰ متری، محیطی آرام، ساده و دلنشین ایجاد می کنید که احساس نظم و آرامش ایجاد می کند.

نداشتن وسایل مهم و ضروری زندگی در آپارتمان به فرد احساس کمبود جا و خفقان می دهد

بعضی افراد نگران هستند که استفاده تمام از رنگ سفید در یک محیط کوچک باعث افسردگی شود. این افراد باید به این توجه کنند که محیط آپارتمان با لوازمی تزیین می شود که رنگ شاد و تزئینی دارند و محیط را دلچسب می کنند. اما اگر هنوز هم نسبت به نداشتن رنگ های دیگر روی دیوار خود ناراحت هستید، می توانید طبق سلیقه خود رنگ دیگری را با سفید ترکیب کنید. البته باید مبلمان و نحوه چیدمان لوازم را در نظر بگیرید و از رنگ به گونه ای استفاده کنید که باعث شلوغی بیش از حد محیط نشود.

نکات مهم و طلایی بازسازی و طراحی دکوراسیون داخلی آپارتمان های کوچک و قدیمی

بهتر است بازسازی آپارتمان ۶۰ متری با وسایلی انجام شود که حضور آن ها کاملا ضروری به نظر می رسد

نداشتن وسایل مهم و ضروری زندگی در آپارتمان به فرد احساس کمبود جا و خفقان می دهد و از طرف دیگر وجود وسایل زیاد باعث می شود خانه نامرتب و خفقان آور به نظر برسد. پس همانطور که باید با خلاقیت بیشتر مطمئن شوید که تمام لوازم مورد نیاز خانه را دارید، باید مطمئن شوید که با قرار دادن وسایل اضافی، باعث شلوغ شدن آپارتمان نمی شوید.

از طرفی لازم نیست که احساس کنید چون آپارتمانی شما اندازه کوچکی دارد باید از مبلمان و لوازمی با اندازه کوچک استفاده کنید. در واقع به نوعی مهم است که از این وسایل در آپارتمان خود استفاده نکنید. استفاده از لوازم خانگی کم اما در اندازه های بزرگتر یک ایده بازسازی آپارتمان کوچک است که به دفعات ارزش خود را ثابت کرده و محیط خانه کوچک را دلنوازتر کرده است.

در مرحله بعد باید گوشه های آپارتمان را مورد توجه قرار دهید. این مکان ها برای ایجاد میز کار، قفسه کتاب و سایر لوازم مهم قابل استفاده هستند. از طرفی خالی گذاشتن گوشه های آپارتمان کوچک موجب دلگیر شدن آن می شود و از طرفی استفاده از یک میز یا مبلمان تاشو در چنین قسمت هایی باعث دنج و راحت به نظر رسیدن محیط می شود.

نکات مهم و طلایی بازسازی و طراحی دکوراسیون داخلی آپارتمان های کوچک و قدیمی

وقتی مدت زیادی نور وارد یک آپارتمان نشود، آپارتمان خفقان آور و مرده به نظر می رسد. فرد فضا را غیر قابل تحمل می بیند و ادامه زندگی در آن سخت می شود. به همین دلیل برای بازسازی آپارتمان کوچک، بهتر است وجود پنجره های نورگیر را در نظر بگیرید.

شرکت سازین با هدف تامین نیاز هموطنان عزیز در زمینه بازسازی ساختمان، طراحی داخلی و طرح و اجرای انواع نمای مدرن و کلاسیک تاسیس گردیده است. انجام مشاوره و بازدید از بنا، جهت بازسازی ساختمان و یا طراحی دکوراسیون، را از ما بخواهید و با آرامش از صفر تا صد مراحل بازسازی ساختمان و طراحی دکوراسیون داخلی را به عهده ما بگذارید. طراحان و مجریان ما در سازین با تکیه بر اصول و مبانی معماری و تجربه به رویاهای شما واقعیت می بخشند. مالکان و کارفرمابان محترم می توانند جهت کسب اطلاعات بیستر در ارتباط با خدمات بازسازی ساختمان و طراحی دکوراسیون داخلی سازین به وبسایت این شرکت به آدرس www.sazin.co مراجعه نمایند.

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید