یک موسسه مردم‌نهاد روس از دستگیری بیش از ۸۰۰ مخالف اقدام نظامی روسیه در اوکراین در ۳۷ شهر این کشور خبر داد.

بیش از ۸۰۰ نفر دیگر از مخالفان جنگ در روسیه دستگیر شدند

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، خبرنگاران خبرگزاری فرانسه دیروز  موارد متعددی از بازداشت مخالفان جنگ در اوکراین را در شهرهای مسکو و سن پترزبورگ مشاهده کرده اند.

در مسکو، ده ها معترض به جنگ اوکراین در میدان مانژ در نزدیکی کرملین، قانون ممنوعیت تجمع را نادیده گرفتند. به گفته خبرنگار خبرگزاری فرانسه دستکم ۱۰۰نفر و یک خبرنگار توسط پلیس بازداشت شدند.

وزارت کشور روسیه نیز عصر دیروز از بازداشت ۳۰۰ تن در پایتخت با عنوان «ناقضان نظم عمومی» خبر داد که تحت پیگرد قانونی قرار خواهند گرفت.

بر پایه این گزارش، مردم در مرکز سن پترزبورگ جایی که اتوبوس های پلیس دیده می شد تلاش کردند، محتاطانه اعتراض خود را نشان دهند.

به گفته یک موسسه مردم نهاد روس (OVD-Info)، دست کم ۱۵۶ نفر دیروز در حین اعتراض بازداشت شدند.

بر پایه این گزارش، با وجود اعلام ممنوعیت تجمعات روزانه در روسیه هر روز اعتراضاتی به اقدام نظامی این کشور در اوکراین، صورت می گیرد که هر بار با مداخله نیروهای پلیس مواجه می شود.

«اُ وی دی انفو» تعداد افراد بازداشت شده از ابتدای درگیری ها در اوکراین را ۱۴ هزار و ۷۰۰ نفر اعلام می کند. بیشترین آمار اعلام شده به روز یکشنبه گذشته مربو می شود که در پنج هزار نفر تنها در یک روز بازداشت شدند.

«ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری روسیه روز ۲۱ فوریه/۲ اسفندماه با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوهانتسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت. وی سه روز پس از آن نیز  پنجشنبه گذشته (۵ اسفند) آغاز «عملیات نظامی ویژه» علیه اوکراین را اعلام کرد و روابط پرتنش مسکو- کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضعیت داد. درگیری ها در اوکراین همچنان ادامه دارد و امروز وارد هفدهمین روز خود شده است.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید