سخنگوی گمرک گفت: با ورود دو محموله اهدایی واکسن آسترازنکا از آلمان، واکسن های آسترازنکای وارده به کشور به بیش از ۱۸ میلیون و ۸۳۶ دوز رسید.

به گزارش سلام نو به نقل از تسنیم، سخنگوی گمرک گفت با ورود دو محموله اهدایی واکسن آسترازنکا از آلمان، واکسن های آسترازنکای وارده به کشور به بیش از ۱۸ میلیون و ۸۳۶ دوز و کل واکسن های وارداتی از بهمن سال قبل به بیش از ۱۵۸ میلیون دوز رسید.

روح الله لطیفی اظهار داشت: شب گذشته یک محموله   یک میلیون و ۴۱۳هزار و ۶۰۰دوزی واکسن آسترازنکای اهدایی آلمان با پرواز لوفت هانزا به فرودگاه امام (ره) وارد شد که با هماهنگی های صورت گرفته با وزارت بهداشت و نهادهای مرتبط به صورت حمل یکسره توسط اداره کل گمرک فرودگاه امام (ه) ترخیص شد.

وی افزود: امشب هم محموله ۷۷۷هزار و ۹۰۰دوزی اهدایی آلمان وارد کشور می شود.

سخنگوی گمرک توضیح داد: با ورود این دومحموله که سرجمع آن به دو میلیون و ۱۹۱هزار و ۹۰۰ دوز واکسن آسترازنکا می رسد مجموع واکسن های وارده آسترازنکا به کشور بدون احتساب محموله مرجوعی ۸۲۰ هزار دوزی به ۱۸میلیون و ۸۳۶هزار و ۱۱۰دوز می رسد.

وی در خصوص واکسن های وارده به کشور گفت: با واکسینه شدن اکثر مردم و تولید مناسب داخلی، واردات تجاری واکسن در حال حاضر  متوقف شده و واکسن هایی که در ماه‌های اخیر وارد شده عمدتا اهدایی هستند

وی افزود: جمع کل واکسن های وارده به کشور از ابتدای بهمن سال ۹۹ تا امشب به ۱۵۸میلیون و ۵۶هزار و ۸۰۸دوز رسیده است.

کد خبرنگار: ۱۳
۱دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید