برخی از تاکسی‌های خطی در روزهای پایانی سال نرخ کرایه تاکسی خود را افزایش دادند. این در حالی است که هنوز نرخ جدید رسمی اعلام نشده است.

افزایش خودسرانه کرایه تاکسی در روزهای پایانی سال

به گزارش سلام نو به نقل از تجارت‌نیوز، به نظر می‌رسد که برخی از رانندگان تاکسی‌های درون شهری نرخ کرایه تاکسی را خودسرانه افزایش دادند. این اتفاق در روزهای پایانی سال باعث ناراضیتی بسیاری از شهروندان شده است.

گزارش‌های میدانی تجارت‌نیوز نشان می‌دهد که رانندگان تاکسی‌ها و خودروهای مسافرکش به بهانه بالا رفتن ترافیک در برخی از خطوط شهر تهران، اقدام به افزایش خودسرانه قیمت کرایه تاکسی کردند.

در تعدادی از پایانه‌های تاکسی شهر تهران مانند پایانه ارم ( تجریش) یا ونک، از ساعات پایانی روز بسیاری از تاکسی‌ها کرایه‌ یک مسیر ۱۴ هزار تومانی را به ۲۰ تومان افزایش دادند.

علی‌رغم افزایش کرایه، برخی از رانندگان تاکسی‌های خطی در این روزها، مسافران را حتی در مسیرهای مستقیم هم به جز دربست‌ با قیمت‌های نجومی سوار نمی‌کنند. به نظر می‌رسد، نبود نظارت بر فعالیت تاکسی‌ها موجب فعالیت خودروها شخصی مسافر بر در پایانه‌های تاکسی می‌شود.

یکی دیگر از معضل‌ها این است که با توجه به شیوع کرونا، مقرر شد تنها چهار نفر سرنشین در هر تاکسی وجود داشته باشد. اما ظاهرا این موضوع دیگر اجرایی نمی‌شود و فعالیت بعضی از تاکسی‌داران همچون گذشته دنبال می‌شود.

نبود نظارت صحیح بر فعالیت تاکسی‌ها در برخی از مسیرهای شهر باعث می‌شود که تاکسی‌های خطی که می‌بایست در مسیر اصلی خود تردد کنند، وارد مسیرهای دیگری شوند. همچنین، کمبود تاکسی در برخی از خطوط شهری منجر به سرگردانی و تجمع زیاد مسافران خواهد شد.

مشکل اصلی نبود ماموران نظارتی است

دولت هر گونه بالا رفتن نرخ کرایه تاکسی درون شهری و برون شهری را پیش از اعلام رسمی، ممنوع کرد. شهرداری و شورای شهر هم با نصب برچسب بر روی شیشه‌های خودرو تاکسی‌ها، نرخ رسمی را اعلام کرده‌اند. اما به نظر می‌رسد این قانون‌ها به دلیل ضعف شدید نظارت دستگاه‌های متولی بر تاکسی‌ها و خودروهای مسافرکش نادیده گرفته می‌شود.

شهرداری تهران نیز برای رسیدگی به شکایات شهروندان در این باره، شماره تلفن ۱۸۸۸ را اعلام کرده است. اما طبق بررسی‌ها، دسترسی به اپراتورهای این شماره سخت است و نیازمند انتظار در صف چند ده نفری تماس گیرندگان است.

براساس اعلام شورای شهر تهران در سال ۱۴۰۱ نرخ کرایه تاکسی ۲۵ درصد افزایش می‌یابد. با این حال مسئولان ذی‌ربط و متولی این کار پیش از این باید نظارت دقیقی بر تاکسی‌ها و خودروهای مسافرکش داشته باشند. تا شهروندان در این روزهای شلوغ پایانی سال، شاهد افزایش خودسرانه کرایه‌ها نباشند.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید