سفرهای امسال با سفرهای سال های گذشته متفاوت است. کم شدن بلیت هواپیما، قطار و اتوبوس نشان می دهد عزمی برای سفرهای انبوه وجود دارد.

احتمال وقوع سونامی سفر در نوروز ۱۴۰۱ و کمبود امکانات

به گزارش سلام نو به نقل از مهر، دو سال از زمانی که کرونا اجازه سفر نوروزی را به خانواده‌ها نداد می‌گذرد با این وجود عده‌ای نوروز سال گذشته را به سفر رفته و بیشتر مردم در خانه ماندند تا خانواده سالم‌تری داشته باشند.

در طول سال ۱۴۰۰ نیز کم کم شهرها رنگ عوض کردند و سفرها آغاز شد حالا با وجود دو هفته تعطیلی در نوروز ۱۴۰۱ بسیاری از خانواده‌هایی که در این دو سال به سفر نرفتند نیز به جمعیت مسافران نوروزی اضافه خواهند شد دیگر نه محدودیتی وجود دارد و نه منعی برای سفر.

به همین دلیل از نیمه دوم اسفند ماه تقاضا برای سفر شروع شد. بسیاری از افراد نیمه دوم اسفند شروع به رزرو بلیت کردند و کم کم ظرفیت موجود بلیت‌ها کم شد تا یک هفته مانده به عید که دیگر اثری از بلیت ناوگان حمل و نقل عمومی یافت نمی‌شود.

بررسی ظرفیت موجود قطار به سمت شهرهای گردشگری نشان می‌دهد که تا نیمه دوم تعطیلات عید نوروز ۱۴۰۱ بلیت‌ها به فروش رفته است به نحوی که در حال حاضر نمی‌توان بلیت قطاری برای این شهرهایی از جمله شیراز، اصفهان، بندرعباس پیدا کرد.

این اتفاق برای بلیت اتوبوس نیز افتاده است و تقریباً در بیشتر مسیرهای منتهی به شهرهای گردشگری امکان رزرو اتوبوس کمتر وجود دارد.

بلیت هواپیما نیز در ایام پیک سفر بسیار گران شده و برای یک مسیر رفت به شهر بندرعباس حدود یک میلیون تومان قیمت دارد. با این وجود برای خرید بلیت مسیرهای هوایی نیز باید زودتر اقدام کرد.

این اتفاق برای هتل‌ها و مراکز اقامتی دیگر نیز پیش آمده و از هم اکنون بسیاری از این مراکز رزرو شده اند و در شهرهای گردشگری کمتر می‌توان مرکز اقامتی مناسبی پیدا کرد.

همچنین موزه‌ها و کاخ موزه‌ها پیش بینی می‌کنند که بازدیدکننده زیادی داشته باشند به همین دلیل است که ساعت بازدید از موزه‌ها تا ۱۹ افزایش پیدا کرده و موزه ملی ایران نیز قرار است روز هشتم فروردین ماه تا ساعت ۲۴ باز باشد.

این در حالی است که جایی مانند کاخ گلستان نیز پیش بینی کرده که حدود هشت هزار بازدیدکننده در هر روز داشته باشد.

بررسی اجمالی این حجم از سفرها نشان می‌دهد که سونامی سفر در پیش خواهد بود تقاضا برای سفر زیاد است و در نتیجه باید بتوان آن را کنترل کرد چون در غیر این صورت نه تنها سونامی کمکی به سفر و موزه‌ها نخواهد کرد بلکه آنها را نیز دچار آسیب می‌کند.

ترافیک جاده‌ها و خدمات نامطلوب مراکز اقامتی در پی افزایش مسافر لذتی برای سفر باقی نمی‌گذارد از طرفی باید به شیوع سویه جدید ویروس کرونا نیز فکر کرد.‌

در این باره مسئولان مختلف از هم اکنون پیش بینی سونامی سفر را می‌کنند مانند منوچهر فخری معاون عمرانی استانداری کرمانشاه که گفته است: احتمال وقوع سونامی سفر در نوروز پیش رو وجود دارد و از همه دستگاه‌های استان درخواست می‌شود برای موج مسافران نوروزی آماده باشند.

فخری گفته است: با توجه به اینکه شیوع کرونا بیش از دو سال است ادامه پیدا کرده، مردم به لحاظ روحی به سفر نیاز دارند و هرچند شیوع امیکرون را داریم، اما احتمال وقوع سونامی سفر وجود دارد.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید