طبق گفته دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو در ایران، احیای مفاخر و بزرگان این سرزمین، احیای علم، ادب و فرهنگ است.

ایران برای اعتلای فرهنگش آماده است

به گزارش سلام نو به نقل ایسنا، حجت الله ایوبی ۲۱ اسفندماه در آیین بزرگداشت حکیم نظامی در تفرش، با اشاره به اینکه امروز غوغایی در کشور برپاست و همه جا نام حکیم نظامی گفته می شود و در واقع غباری از پنج گنج این حکیم برداشته می‌شود، اظهار کرد: برای اعتلای فرهنگ ایران با همه وجود آمادگی داریم.

وی با بیان اینکه بناها در درجه اول باید در ذهن و اندیشه مردم ساخته شوند، اگر مردم یک منطقه باور کنند و خانه های حکیم نظامی و نظامی‌ها در ذهن و جان آنها شکل گیرد، ساخت بنای فیزیکی آنها کار سختی نیست، گفت: اینکه حکیم نظامی، با عنوان گنجوی نامیده شود، ایرادی نیست. گنجه نیز جزو این خاک است. خاستگاه حکیم نظامی مشخص است چراکه اشعار بسیاری برای عراق عجم سروه و به خاستگاه خود عشق می ورزیده و لزومی ندارد که گنجوی یا تفرشی خوانده شود چراکه حکیم نظامی برخاسته از همین سرزمین است.

ایوبی تصریح کرد: احیای مفاخر و بزرگان این سرزمین، احیای علم و ادب و فرهنگ است و امروز در قرن ۲۱، جهان سراسر نیاز به حکیمانی چون نظامی و فردوسی دارد، حکیم نظامی هر آنچه می گوید برگرفته از دین و اسلام است و هیچ گاه از مسیر حیا و اخلاق خارج نشد. زنان اشعار وی مظهر عفاف بودند و اگر امروز می خواهیم به زنان سرزمین مان عفاف را توصیه کنیم، می توان خواندن اشعار نظامی را به آنها توصیه کرد.

ایوبی بیان کرد: با وزارت ارشاد رایزنی خواهیم کرد تا جمع بندی همه بزرگداشت های حکیم نظامی که در گوشه و کنار کشور برگزار می شود را به تفرش بیاوریم و نمایشگاهی بزرگ برگزار کنیم تا همه توجه ها به این استان، تفرش و عراق عجم جلب شود.

کد خبرنگار: ۲۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید