در شرایطی که توجه بین‌المللی روی بحران اوکراین متمرکز شده است، یک وضعیت اضطراریِ پنهان درخصوص گرسنگی در سودان جنوبی در کمین است.

خطر گرسنگی پیش روی ۷۰ درصد مردم سودان جنوبی

برنامه جهانی غذا (WFP) امروز شنبه در جدیدترین گزارش خود هشدار داد که بیش از ۷۰ درصد مردم سودان جنوبی در سال جاری میلادی با خطر گرسنگی مواجه هستند زیرا درگیری‌ها و بلایای طبیعی و آب و هوایی مشکل کمبود مواد غذایی را شدیدتر خواهد کرد.

به گزارش سلام نو، ایرنا به نقل از پایگاه خبری النشره نوشت: برنامه جهانی غذا وابسته به سازمان ملل متحد در گزارش خود آورده است: بحران گرسنگی جدید در انتظار میلیون‌ها نفر از جمعیت سودان جنوبی است که از خسارتهای ناشی از سیل و از سرگیری درگیری‌ها رنج می‌برند.

این برنامه تصریح کرد: در شرایطی که توجه بین المللی روی بحران اوکراین متمرکز شده است، یک وضعیت اضطراریِ پنهان درخصوص گرسنگی در سودان جنوبی در کمین است.

برنامه جهانی غذای سازمان ملل هشدار داد که نزدیک به ۸.۳ میلیون نفر در سودان جنوبی از جمله پناهندگان در آستانه مواجهه با گرسنگی در ماه‌های آینده هستند.

بر اساس بیانیه برنامه جهانی غذا، ده‌ها هزار نفر در سودان جنوبی به دلیل بلایای طبیعی و خشونت‌ها مجبور به ترک خانه‌های خود شده اند.

به گفته « ادیینکا بادیجو» معاون مدیر برنامه جهانی غذا در سودان جنوبی، وسعت و عمق بحران‌ها نگران‌کننده است.

طبق گزارش بانک جهانی، یک نفر از هر ۵ نفر جمعیت سودان جنوبی در سال ۲۰۱۸ میلادی در فقر شدید زندگی کرده است و هم اینک افزون بر ۶۰ درصد مردم این کشور از گرسنگی شدید ناشی از درگیری، خشکسالی و سیل رنج می‌برند.

چندی پیش، تارنمای اطلاعات اقتصادی و مالی «آفریکن منیجر» (africanmanager) گزارش داده بود که سیلاب‌های مکرر در سودان جنوبی ۸۵۰ هزار نفر را در معرض خطر آوارگی قرار داده است.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید