محمد عطریانفر، عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی گفت: پس از ایام انتخابات به نظر می‌رسد رییس‌جمهور تلاش می‌کند با نوع رفتار خود در میان مردم پاسخی به منتقدان خود در دوران مبارزات انتخاباتی بدهد. 

بسیار امیدوار هستیم رئیسی گام مناسبی برای بهبود کیفیت زندگی مردم بردارد / رییس‌جمهور باید مسائل را به صورت ریشه‌ای مورد رصد قرار دهد

به گزارش سلام نو، قرن نو نوشت: روزگاری اصولگرایان و مخالفان حسن روحانی او رامتهم می‌کردند که تمامی تخم‌مرغ‌های خود را در سبد برجام چیده است. اما امروز وعده‌هایی که تمامی آنها پیوست «آیندهِ نزدیک» را دارد نشان می دهند، که سید ابراهیم رئیسی و همفکران او در دولت سیزدهم نیز راه نجات خود از وضعیت کنونی اقتصاد ایران را پذیرش توافق برجام می‌دانند.

در همین رابطه محمد عطریانفر می‌گوید؛ به نظر می‌رسد دولت فعلی چشم به فروش نفت در شرایط فعلی بازارهای جهانی پس از توافق احیای برجام دوخته و به دنبال پر کردن خزانه خود از این طریق است.

او تأکید می‌کند؛ مردم از وعده‌های عمل نشده رؤسای جمهور سابق خاطرات بدی دارند و سید ابراهیم رئیسی نباید بدون پشتوانه توده‌های مردم را به یک آینده بسیار روشن امیدوار کند.

کانون‌های قدرت حامی رئیسی هستند

محمد عطریانفر عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی در خصوص «وعده‌های عملی نشده سید ابراهیم رئیسی در ماه‌های اخیر»، اظهار داشت: بستر مناسبی به لحاظ حمایت نهادهای؛ «قانونی»، «سیاسی»، «انتخابی» و «انتصابی» برای توفیق رئیس دولت فراهم شده و این کانون‌های قدرت ایشان را حمایت می‌کنند.

وی گفت: در چنین وضعیتی بسیار امیدوار هستیم که ایشان در کار خود موفق شود و گام مناسبی برای بهبود کیفیت زندگی مردم بردارد.

عطریانفر : رئیسی به برجام دل بسته است /  شرایط تحقق وعده های سفرهای استانی ،وجود ندارد

شرایط تحقق وعده هایی که در سفرهای استانی داده می شود، وجود ندارد

این سیاستمدار اصلاح‌طلب با اشاره به ضعف شاخص دولت در اجرای وعده‌ها، بیان داشت: به نظر می‌رسد آقای رئیسی شناخت کافی از نظام مدیریت و تحقق برنامه‌های اجرایی دولت ندارد. به همین دلیل نیز شاهد هستیم وعده‌هایی از سوی ریاست‌جمهور در سفرهای استانی داده می‌شود که زمینه تحقق برخی از آنها فراهم نیست.

عطریانفر تأکید کرد: البته نباید فراموش کنیم که رؤسای جمهور باید در بین مردم امید آفرینی کنند و به آنها وعده‌هایی برای آینده بهتر بدهند، اما اگر این وعده‌ها جنبه عملی پیدا نکنند در طول زمان آثار مخربی برای دولت و مردم ایجاد خواهد کرد.

دولت به احیای برجام و درآمد فروش نفت امید بسته است

این عضو شاخص حزب کارگزاران سازندگی گفت: به نظر می‌رسد که دولت به نتایج حاصل از احیای«برجام» و درآمد حاصل فروش نفت در بازار فعلی امید بسته است. بهتر است در چنین شرایطی دولت با تأمل بیشتری وعده‌های خود را مطرح کند و پس از انباشت درآمدهای ارزی در خزانه کشور، به اقتضای منابع موجود کارها را به پیش ببرد.

احمدی نژاد امید زیادی به جامعه تزریق کرد اما...

این سیاستمدار اصلاح‌طلب با اشاره به تجربه بد از امید پراکنی دولت‌های پیشین، یادآور شد: نباید فراموش کنیم آقایان «احمدی‌نژاد» و «روحانی» امید زیادی به جامعه تزریق کردند، اما در نهایت به دلیل عملی نشدن بسیاری از وعده‌ها؛ آثار بدی برای جامعه ایرانی باقی گذاشتند.

رئیسی درحال پاسخ دادن به منتقدانش در ایام انتخابات است

عطریانفر در مواجهه با این پرسش که چرا رفتار امروز سید ابراهیم رئیسی رنگ و بوی «پوپولیستی» به خود گرفته است، ابراز داشت: این تفاوت رفتاری آقای رئیسی در سال‌های اخیر از جنبه جو روانی ایجاد شده در مبارزات انتخاباتی قابل بررسی است. در دوران انتخابات ریاست‌جمهوری منتقدان آقای رئیسی تأکید داشتند که او هیچگونه سابقه اجرایی ندارد و تنها کار در دستگاه قضا را می‌داند که همین نقدها نیز برای ایشان گران تمام شد.

این عضو شاخص حزب کارگزارن سازندگی ادامه داد: پس از ایام انتخابات به نظر می‌رسد رئیس‌جمهور تلاش می‌کند با نوع رفتار خود در میان مردم پاسخی به منتقدان خود در دوران مبارزات انتخاباتی بدهد. 

تلاش رئیسی برای اثبات جایگاه خود در میان مردم

عطریانفر تأکید کرد: رئیسی تلاش دارد خود را به عنوان رئیس‌جمهوری به مردم معرفی کند که دارای توان کافی است و موضوعات مختلف را به صورت جزء به جزء نیز می‌تواند مورد بررسی و حل و فصل قرار دهد.

این سیاستمدار اصلاح‌طلب تصریح کرد: شیوه رفتاری امروز رئیسی با جایگاه حاکمیتی او سخنیت زیادی ندارد و باید ایشان مسائل را به صورت ریشه‌ای مورد رصد قرار دهد.

باید در شیوه سفرهای استانی رئیسی تجدیدنظر شود

وی در پایان گفت: سفرهای استانی و حضور در میان مردم یکی از دغدغه‌های به حق رهبر انقلاب است، اما باید شیوه‌های مواجهه با مردم و نوع پیگیری مطالبات ایشان مورد بازنگری قرار بگیرد.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید