از زمان اوج گرفتن تنش‌ها در یمن از هفت سال پیش تاکنون در گزارش‌های سازمان ملل کشته یا زخمی شدن بیش از ۱۰هزار و ۲۰۰ کودک یمنی ثبت شده است.

کشته و زخمی شدن ۴۷ کودک یمنی در ۲ ماه گذشته

یونیسف در گزارشی با بیان اینکه کودکان اولین و بیشترین قربانیان بحران یمن هستند از کشته یا زخمی شدن ۴۷ کودک یمنی طی ماه‌های ژانویه و فوریه (دی و بهمن) سالجاری میلادی در مناطق مختلف این کشور خبر داد.

به گزارش سلام نو، ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانس پرس نوشت: این سازمان بین المللی می‌افزاید: در سال جاری میلادی خشونت‌ها در این کشور بحران زده همچنان ادامه دارد و مثل همیشه کودکان اولین و بیشترین قربانیان این وضعیت هستند.

این بحران موجب از بین رفتن زیرساختها و امکانات بخش‌های بهداشت و درمان، اقتصادی و آموزش و ... شده و سه میلیون و ۳۰۰هزار آواره یمنی در مدارس و پناهگاه‌ها بسر می‌برند که به دلیل کمبود منابع آبی با خطر بیماری‌های مختلفی از قبیل کولیرا قرار دارند.

در ادامه این گزارش یونیسف آمده است: ۲ هزار و ۵۰۰ مدرسه در این کشور به دلیل تخریب یا تبدیل شدن به مراکز نظامی یا محل اسکان آوارگان از چرخه آموزش خارج شده‌اند و ۲ میلیون کودک یمنی از آموزش بازمانده‌اند.

یونیسف در گزارش خود می افزاید: از زمان اوج گرفتن تنش‌ها در یمن از هفت سال پیش تا کنون در گزارش‌های سازمان ملل کشته یا زخمی شدن بیش از ۱۰هزار و ۲۰۰ کودک یمنی ثبت شده است، درهمین حال احتمال می‌رود آمارواقعی بسیار بالاتر از این رقم باشد.

گزارش ماه اکتبر (مهر) یونیسف،  حاکی از کشته شدن ۱۰هزار کودک در جنگ بود.

براساس این گزارش خشونت و ناامیدی و بدبختی در یمن به امری فراگیر تبدیل شده و پیامدهای این وضعیت بیش از همه دامن کودکان و خانواده‌های آنها را می‌گیرد، لذا امروز هنگام آن رسیده که راه حلی سیاسی پایدار برای بحران یمن اندیشیده شود تا مردم و کودکان یمنی بتوانند در سایه صلح و آرامش زندگی عادی خود را از سر گیرند.

گروهی از کارشناسان سازمان ملل با ارائه گزارشی به شورای امنیت که در ژانویه گذشته منتشر شد، نسبت به سربازگیری گسترده کودکان یمنی هشدار داده و گفته بودند لیستی از اسامی یک هزار و ۴۰۶ کودک سرباز ۱۰ تا ۱۷ساله یمنی در اختیار دارند که در جنگ کشته شده‌اند.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید