این قلعه توسط هلندی‌ها ساخته و اداره می‌شده است. این قلعه در هنگام ساخت مجهز به توپخانه و مهمات کشتی رها شده «فورتوخین» بود که باعث برتری آن در برابر حملات دشمنان محلی شده بود.

آیا می‌دانستید قلعه هلندی‌ها در بوشهر قرار دارد؟

به گزارش سلام نو، قلعه‌ هلندی‌ ها یکی از نقاط پربازدید در شمال شرقی جزیره‌ خارگ در استان بوشهر است. این قلعه که بوسیله «بارون کینپ هاوزن» در قرن هجده میلادی همزمان با دوری صفوی در ایران بنا گردیده به قلعه هلندی‌ ها معروف است.

قلعه هلندی ها جزیره خارک؛ آدرس، تلفن، ساعت کاری، تصاویر و نظرات کاربران |  نقشه و مسیریاب بلد

قلعه هلندی‌ها یا قلعه کنیپ هاوزن (به هلندی: Fort Mosselstein) در شمال خاوری جزیره خارک استان بوشهر قرار دارد. این قلعه در گذشته برج و بارویی داشته که از بین رفته ‌است. در سال ۱۷۴۸ میلادی مقارن با حکومت دوره صفوی که ایران مورد حمله افغان‌ها قرار گرفت، هلندی‌ ها پس از تعطیلی دارالتجاره بندرعباس، جزیره خارک را مرکز خود قرار داده و این قلعه را احداث کردند.

آیا می‌دانستید قلعه هلندی‌ها در بوشهر قرار دارد؟

این قلعه در سال ۱۷۵۳ بنا گردیده و به «قلعه هلندی ‌ها» معروف است. این قلعه در هنگام ساخت مجهز به توپخانه و مهمات کشتی رها شده «فورتوخین» بود که باعث برتری آن در برابر حملات دشمنان محلی شده بود. هلندی ‌های ساکن آن شامل ۱ گروهبان، ۲ سرهنگ و ۵۰ سرباز و ۸ توپچی (توپخانه‌ دار) بودند. پس از مدتی مشخص شد که نگهداری قلعه نمی‌ تواند سودآور باشد و این قلعه در ۱ ژانویه ۱۷۶۶ تعطیل شد. سپس ارتش ایران به قلعه حمله و آنرا غارت کرد.

منبع: تریپ یار 

کد خبرنگار: ۲۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید