سید امید خلیل زاده مدیرکل دامپزشکی آذربایجان غربی گفت: ۴۰ تن گوشت قرمز غیر قابل مصرف در کشتارگاه‌های استان ضبط و از چرخه مصرف انسانی خارج شده است.

امحای ۴۰ تن گوشت قرمز غیر قابل مصرف در آذربایجان غربی

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، سید امید خلیل زاده روز پنجشنبه افزود: امسال در استان ۸۹ هزار راس گوسفند و بره ، ۱۷ هزار بز و بزغاله و ۵۰ هزار راس گاو و گوساله امسال در استان کشتار شده است.

وی با بیان اینکه ۱۲ کشتارگاه صنعتی طیور در استان فعال است ادامه داد: ۱۶ کشتارگاه دام نیز به صورت صنعتی و سنتی تحت تملک شهرداری‌ها فعالیت دارند که نظارت مستمر بر روی این کشتارگاه ها انجام می شود.

خلیل زاده اظهار داشت: در مجموع امسال ۱۵۶ هزار و ۸۲۸ راس دام در استان کشتار شده که تحت نظارت های بهداشتی بوده است.

مدیر کل دامپزشکی آذربایجان غربی اضافه کرد: ۱۳۰ هزار مورد بازدید از کشتارگاه‌ها و مراکز عرضه فرآورده های خام دامی انجام شده و ۳۵۸ هزار و ۸۰۷ کیلوگرم فرآورده دامی در این راستا ضبط شده‌ است.

وی ادامه داد: این فرآورده ها یا دارای شرایط نگهداری مناسب نبوده یا تاریخ مصرف آنها مخدوش شده و یا موارد غیر بهداشتی دیگری داشتند.

خلیل زاده افزود: هزار و ۲۴۰ مورد نمونه برداری امسال از مراکز عرضه فرآورده های خام دامی انجام شده و ۱۱۷ مورد به مراکز قضایی ارجاع داده شده اند.

مدیرکل دامپزشکی آذربایجان غربی با اشاره به اجرای طرح تشدید نظارت بهداشتی و شرعی بر مراکز تولید، توزیع و عرضه فرآورده‌های خام دامی با هدف ارتقای بهداشت عمومی گفت: این طرح از ١۴ اسفندماه امسال آغاز و تا ١٢ اردیبهشت ماه سال آینده ادامه دارد. 

خلیل زاده افزود : ۴٣ اکیپ ثابت و سیار در همه مراحل تولید، کشتار و عرضه در این طرح مشارکت دارند.

آذربایجان غربی دارای ۹ میلیون واحد دامی است که سالانه علاوه برتامین نیاز استان به فراورده های دامی بخش وسیعی از نیاز استانهای همجوار را هم تامین می کند.

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید