دبیرکل سازمان ملل متحد، حمله به بیمارستانی در شهر بندری ماریوپل در جنوب شرقی اوکراین را هولناک خواند و محکوم کرد.

واکنش سازمان ملل به حمله به یک بیمارستان در اوکراین

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، آنتونیو گوترش عصر چهارشنبه به وقت محلی در حساب کاربری خود در توییتر نوشت: حمله امروز به بیمارستانی در ماریوپول اوکراین، که بخش‌های زایمان و کودکان در آن قرار دارد، هولناک و وحشتناک است.

وی افزود: غیرنظامیان درجنگی که هیچ ربطی به آنها ندارد، بالاترین هزینه را می پردازند. این خشونت بی معنی باید متوقف شود. همین حالا به خونریزی پایان دهید.

پیش از این، سخنگوی سازمان ملل متحد اعلام کرد که این سازمان در حال پیگیری "گزارش‌های تکان‌دهنده" بمباران بیمارستانی در شهر ماریوپول اوکراین است و تاکید کرد بیمارستان‌ها، مراکز درمانی و کارکنان سلامت هرگز نباید هدف حملات نظامی قرار گیرند.

استفان دوجاریک روز چهارشنبه به وقت محلی در جمع خبرنگاران افزود: سازمان ملل و سازمان بهداشت جهانی خواستار توقف فوری حملات به مراکز درمانی، بیمارستان‌ها، کارکنان سلامت و آمبولانس‌ها شده‌ اند. هیچ‌یک از اینها هرگز نباید هدف قرار گیرند.

سخنگوی سازمان ملل اضافه کرد: بحران انسانی در اوکراین "به سرعت رو به وخامت است."

سازمان ملل همچنین اعلام کرد که از تاریخ ۲۴ فوریه، که روسیه حمله خود به اوکراین را آغاز کرد، ۵۱۶ غیرنظامی در اوکراین کشته شده اند.

دفتر کمیسیار عالی حقوق بشر سازمان ملل در جدیدترین گزارش خود اعلام کرد حدود ۹۰۸ غیر نظامی نیز در این جنگ مجروح شده اند.

آخرین گزارش سازمان ملل، نشان می دهد که در مقایسه با آمار قبلی، تعداد تلفات غیرنظامیان در اوکراین ۴۶ نفر افزایش یافته است.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه بامداد پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ماه) در یک سخنرانی در تلویزیون ملی روسیه، از اقدام نظامی در دونباس خبر داد و از نیروهای اوکراینی خواست سلاح‌های خود را زمین بگذارند و به خانه‌های خود بروند.

همزمان با ادامه آتش جنگ در اوکراین، سیل واکنش‌های جهانی به این رویداد همچنان ادامه دارد و فشارهای دیپلماتیک و تهدیدها و تحریم‌های بین المللی علیه روسیه در حال افزایش است.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید