رئیس مجمع نمایندگان استان تهران در مجلس گفت: دولت به اجرای مصوبه حذف ارز ترجیحی مصمم است و مجلس نیز به دولت برای اجرای آن کمک می‌کند

مجلس به دولت در حذف ارز ترجیحی کمک می‌کند

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، حجت الاسلام سید رضا تقوی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: حذف ارز ترجیحی نوعی حمایت از قشرهای ضعیف محسوب می‌شود و نقش خود را در کالاهای اساسی، معیشتی و دارو نشان می دهد اما شاید شکل و شیوه بهره گیری از آن تغییر کند.

وی اظهار داشت: هم اکنون برخی اجناس با وجود آنکه باید با ارز چهار هزار و ۲۰۰ تومانی به دست مردم برسد اما با قیمت آزاد عرضه می‌شود در حالی که این روش درستی نیست و نمی تواند به این شکل ادامه داد.

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: مجلس به دولت کمک می کند تا با حذف ارز ترجیحی و یکسان سازی قیمت ارز، از قشرهای آسیب پذیر حمایت شود.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، پردیس و اسلامشهر ادامه داد: رئیس جمهور نیز با طرح لزوم رفع فقر مطلق به دنبال حمایت همه جانبه از قشرهای آسیب پذیر و ضعیف کشور است.

وی اضافه کرد: از وظایف دولت در نظام اسلامی توجه به قشرهای آسیب پذیر و کمک به حل مشکلات آنان است.

حجت الاسلام تقوی ادامه داد: ضمانت اجرایی این مصوبه، خود دولت است که تصمیم جدی برای اجرای آن دارد و مجلس نیز در این مسیر در کنار مسئولیت نظارتی، همراهی لازم را دارد.

به گزارش ایرنا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی روز ۱۵ اسفندماه در بررسی لایحه بودجه سال آینده، حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی را تصویب کردند و مقرر شد تا برای جبران زیان رفاه مصرف کننده برای کالاهای اساسی از طریق کالا برگ الکترونیکی یا از طرق جایگزین اقدام شود.

در بررسی لایحه بودجه سال آینده، نمایندگان مجلس با  ۱۹۴رأی موافق و ۴۲ رأی مخالف ، حذف ارز ترجیحی را به تصویب رساندند.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید