یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: هیچ کشوری نمی‌خواهد ما به تفاهم برسیم، اگر ایران تحریم باشد همه از آن سود خواهند برد و تنها مردم ایران ضرر می‌کنند.

عضو کمیسیون امنیت مجلس: هیچ گاه به روس‌ها خوش‌بین نبودم

سید احمد آوایی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: توافق در برجام تنها به نفع ملت ایران است. هیچ کشوری نمی‌خواهد ما به تفاهم برسیم، اگر ایران تحریم باشد همه از آن سود خواهند برد و تنها مردم ایران ضرر می‌کنند،.

به گزارش سلام نو به نقل از جماران، نماینده مردم دزفول در باب مذاکره مستقیم با آمریکا گفت:‌ اگر مذاکره مستقیم گره از مشکلات باز کند هیچ وقت ایران مخالف با آن نیست، به این شرط که از حل آن اطمینان خاطر داشته باشیم، ولی در این زمینه اجماع وجود ندارد. در مقاطعی مشاهده کردید ایران به همه تعهداتش عمل کرد اما آنها قرارداد را پاره کردند با این جود من معتقدم اگر گره باز شود مذاکره مستقیم هیچ اشکالی ندارد.

 در این‌باره سید احمد آوایی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ، در خصوص آینده برجام با وجود شرط روسیه، گفت: به آینده برجام خوش بین هستم. توافق در برجام تنها به نفع ملت ایران است. هیچ کشوری نمی‌خواهد ما به تفاهم برسیم، اگر ایران تحریم باشد همه از آن سود خواهند برد و تنها مردم ایران ضرر می‌کنند، لذا هیچ کدام تمایل ندارند مشکل حل شود. با این حال من به آینده بدبین نیستم. تیم ایران زحمت خود را کشیده و تلاش می‌کنند و تا آنجا که بتوانند در جهت احقاق حق ملت ایران کوتاهی نمی‌کنند.

آوایی از پیش بینی رفتار روسیه در دقیقه نود در مذاکرات گفت: شرط روس‌ها را در دقیقه نود دور از انتظار نمی‌دیدم. من هیچ گاه به روس‌ها خوش‌بین نبودم. من نماینده مردم دزفول هستم، در طول جنگ این موشک‌های روسی بودند که بر سر ما فرود آمد.

وی ادامه داد: در بحث برجام هم اقدام ترامپ را کمتر کسی حدس می زد؛ وجود ترامپ برای همه‌ی دنیا ضرر داشت. این ایران بود که طبق توافق عمل کرد و در نهایت آمریکا به زیر میز زد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در خصوص استقلال تیم مذاکره کننده با وجود شرط روسیه افزود:‌ در مقاطعی اختلافات صورت می‌گیرد و به علت یکسری نقاط مشترک گاهی اوقات ائتلاف نسبی صورت می‌گیرد اما این به معنای عدم استقلال نیست.

 اگر مذاکره مستقیم گره از مشکلات باز کند هیچ وقت ایران مخالف با آن نیست

نماینده مردم دزفول در باب مذاکره مستقیم با آمریکا گفت:‌ اگر مذاکره مستقیم گره از مشکلات باز کند هیچ وقت ایران مخالف با آن نیست؛ به این شرط که از حل آن اطمینان خاطر داشته باشیم، ولی در این زمینه اجماع وجود ندارد. در مقاطعی مشاهده کردید ایران به همه تعهداتش عمل کرد اما آنها قرارداد را پاره کردند. با این وجود من معتقدم اگر گره باز شود مذاکره مستقیم هیچ اشکالی ندارد.

انتهای پیام

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید