اول، بیایید یک چیز را روشن کنیم. اصطلاح "مارهای سمی" نام اشتباهی است، زیرا سم چیزهای متفاوتی را شامل می‌شود. به گفته زیست شناسان، اصطلاح سمی زمانی به کار می رود که یک موجود زنده در هنگام خوردن مواد سمی ترشح کند.

عکسی زیبا از کشنده‌ترین مار افعی جهان

به گزارش سلام نو، مارها در کابوس‌های بسیاری از مردم نقش آفرینی کرده‌اند و حتی در حالی که کاملا بیدار هستند، جزو مخوف‌ترین موجودات روی کره زمین هستند. در اینجا ما در مورد آنچه که برخی از آنها را بسیار خطرناک می‌کند صحبت می‌کنیم.

بیشتر مردم دنیا از مار می‌ترسند. کسانی که ترس غیرطبیعی دارند، یک ترس کامل به نام "اوفیدیوفوبیا" دارند. با این حال، با توجه به اینکه برخی از مارها چقدر خطرناک هستند، ترس کاملا منطقی به نظر می‌رسد. اما سوالی مطرح می‌شود که آیا مارها واقعا اینقدر خطرناک هستند؟ پاسخ ساده این است که در حالی که اکثر مارها بی‌ضرر هستند، ما هنوز باید فاصله را با آنها حفظ کنیم. نیش مارهای سمی یا غیر سمی می‌تواند بسیار دردناک باشد. تعداد کمی از مارهای خطرناک در دنیا وجود دارد و همیشه بهتر است قبل از تصمیم گیری برای قدم بعدی بدانید با چه نوع ماری سروکار دارید. بنابراین، برای آگاهی بهتر، با ما همراه باشید.

اول، بیایید یک چیز را روشن کنیم. اصطلاح "مارهای سمی" نام اشتباهی است، زیرا سم چیزهای متفاوتی را شامل می‌شود. به گفته زیست شناسان، اصطلاح سمی زمانی به کار می رود که یک موجود زنده در هنگام خوردن مواد سمی ترشح کند. اصطلاح سمی زمانی به کار می رود که موجودات زنده نیش بزنند و سموم خود را از طریق گزش تزریق کنند. بنابراین، اگر بگوییم افعی فلس‌دار یکی از "سمی‌ترین مارهای جهان" است، نادرست است. در عوض، این یکی از "سمی‌ترین مارهای جهان" است.

افعی فلس دار اره ‌ای، کشنده‌ترین مار در جهان

اگرچه سم آن خیلی قوی نیست، ولی به عنوان یکی از کشنده‌ترین مارهای جهان در نظر گرفته می‌شود، زیرا اعتقاد بر این است که بیش از همه مارهای دیگر مجموعا باعث مرگ و میرهای انسانی است. این مارها بدنی تنومند با سر گلابی شکل دارند که از گردن متمایز است. طول افعی‌های فلس‌دار اره‌ای بالغ بین ۰.۳ تا ۰.۹ متر است و در سایه‌های قهوه‌ای، خاکستری یا نارنجی با لکه‌های پشتی تیره‌تر و لکه‌های جانبی هستند.

بر خلاف اکثر مارها، افعی با مقیاس اره‌ای به طرفین حرکت می‌کند (حرکت به شکل پیچ). آنها شبگرد هستند و از پستانداران، پرندگان، سایر مارها، مارمولک ها، دوزیستان، عقرب‌ها و هزارپاها تغذیه می‌کنند. آنها را می‌توان در مناطق خشک و ساواناهای خشک شمال استوا در سراسر آفریقا، هند، سریلانکا، پاکستان و خاورمیانه یافت.

افعی‌های فلس دار اره‌ای به عنوان یکی از کشنده‌ترین مارهای جهان در نظر گرفته می‌شوند، زیرا اغلب در مناطق پرجمعیت یافت می‌شوند و فقدان سم پادزهر در دسترس در مناطق روستایی به مرگ و میر آنها می‌افزاید. بنابراین واضح است که قدرت زهر هیچ تاثیری در فهرست مرگبارترین مارهای جهان ندارد.

برخی از حقایق جالب در مورد افعی با مقیاس اره‌ای

· افعی‌های فلس‌دار اره‌ای می‌توانند تا ۲۳ سال زندگی کنند.

· ۸۰ درصد این مارهای بالغ هنگام بارندگی از بوته‌ها و درختان بالا می‌روند.

· در مناطق شمالی، آنها در زمستان به خواب زمستانی فرو می‌روند.

کد خبرنگار: ۲۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید