همه ما حق داریم هنگام سفر کمی ولخرجی کنیم و این بزرگترین مراکز خرید دنیا به همه آنها پاسخ می‌دهند.

بزرگترین مراکز خرید دنیا را بشناسید

این مراکز خرید در جهان همه لیست‌های خرید قابل تصور شما را تامین می‌کنند.

به گزارش سلام نو، مردم به دلایل مختلف از مراکز خرید بازدید می‌کنند. برخی از مردم برای خرید همه چیز از برندهای لوکس و بین‌المللی گرفته تا خواربارفروشی به این مکان می‌روند، در حالی که برای برخی این مکان مکانی برای معاشرت با دوستان، تماشای آخرین فیلم خود یا حتی لذت بردن از یک شام شیک است. سازه‌های غول‌پیکری که میلیون‌ها فوت مربع وسعت دارند در بسیاری از کشورها به نشانه فرهنگ مراکز خرید تبدیل شده‌اند. همه ما حق داریم هنگام سفر کمی ولخرجی کنیم و این بزرگترین مراکز خرید دنیا به همه آنها پاسخ می‌دهند.

مرکز خرید نیو ساوت چین

مرکز خرید نیو ساوت چاینا در دونگوان، چین، بزرگترین مرکز خرید در جهان بر اساس مساحت ناخالص قابل اجاره است. این مرکز خرید با مساحت ناخالص قابل اجاره ۶.۴ میلیون فوت مربع، دارای هفت منطقه است که از شهرهای بین المللی الگوبرداری شده است، از جمله نمونه‌ای از طاق پیروزی و کانالی با گوندولا.

مرکز خرید منابع طلایی

مرکز خرید Golden Resources در چین از سال ۲۰۰۴ تا ۲۰۰۵ بزرگترین مرکز خرید جهان بود. این مرکز خرید با مساحتی بالغ بر ۶ میلیون فوت مربع، معمولا به عنوان مرکز خرید بزرگ چین شناخته می‌شود.

دنیای مرکزی

واقع در شهر بانکوک سنترال ورلد مال، مکانی است که برای افراد محلی و گردشگران باید از آن بازدید کرد. این مرکز خرید با مساحت تقریبا ۴.۶۲ میلیون فوت مربع دارای بیش از ۵۰۰ فروشگاه است. این مرکز که در ابتدا به عنوان مرکز تجارت جهانی نامیده می‌شد، دارای سیل گزینه‌های سرگرمی برای بزرگسالان و همچنین کودکان است. بزرگترین مرکز خرید در تایلند سنترال ورلد یکی از املاک متعددی است که توسط معترضان ضد دولتی در سال ۲۰۱۰ به آتش کشیده شد.

اس ام مال آسیا

مرکز خرید اس ام مال آسیا که در سال ۲۰۰۶ با مساحت ۴.۳ میلیون فوت مربع افتتاح شد، یکی از بزرگترین مراکز خرید فیلیپین است. این مرکز خرید متشکل از چهار ساختمان است که با مسیرهای پیاده‌روی به هم متصل شده‌اند، دارای یک تراموا ۲۰ نفره است که خریداران را به اطراف محوطه مرکز می‌برد. این مجموعه دارای یک مجموعه سرگرمی ۲ طبقه با تئاتر ۴ بعدی است. تئاتر IMAX در اینجا یکی از بزرگترین نمایشگرهای جهان را دارد.

دبی مال

دبی مال با بیش از ۱۲ میلیون فوت مربع، بزرگترین مرکز خرید جهان بر اساس مساحت کل است. بخشی از مجموعه برج خلیفه که بلندترین سازه ساخته شده به دست بشر است. دبی مال شامل بیش از ۱۲۰۰ فروشگاه از جمله بزرگترین فروشگاه آب نبات جهان، یک پیست روی یخ، یک مرکز بازی SEGA، یک هتل ۵ ستاره مجلل، ۲۲ سینما است. صفحه نمایش به اضافه ۱۲۰ رستوران و کافه. این مرکز خرید همچنین دارای بزرگترین آکواریوم سرپوشیده در جهان است.

مرکز خرید وست ادمونتون

بزرگترین مراکز خرید دنیا را بشناسید

مرکز خرید وست ادمونتون در ادمونتون، آلبرتای کانادا، بزرگترین مرکز خرید از سال ۱۹۸۱ تا ۲۰۰۴ بود و در حال حاضر بزرگترین مرکز خرید در قاره آمریکا است. این مرکز خرید علاوه بر داشتن بیش از ۸۰۰ فروشگاه، دارای بزرگترین شهربازی سرپوشیده در جهان، بزرگترین پارک آبی سرپوشیده در جهان و قصر یخی است. جاذبه های دیگر عبارتند از یک زمین گلف مینیاتوری با ۱۸ سوراخ، یک سالن سینما و یک سالن بولینگ. مرکز خرید وست ادمونتون دارای یک پارکینگ برای گنجایش ۲۰۰۰۰ وسیله نقلیه است.

استانبول جواهیر

استانبول جواهیر واقع در منطقه شیشلی استانبول با ۴.۵ میلیون فوت مربع مساحت ساخته شده، بزرگترین مرکز خرید اروپا است که مرکز خرید و فرهنگ شیشلی نیز نامیده می‌شود. این مرکز خرید امکانات دیگری نیز دارد که شامل یک صحنه بزرگ برای رویدادها، ۱۲ سینما، یک سالن بولینگ، یک ترن هوایی کوچک و چندین امکانات سرگرمی دیگر است. سقف این مرکز خرید دومین ساعت بزرگ جهان را نیز حمل می‌کند.

میدان تایمز برجایا

میدان برجایا تایمز با ۷.۵ میلیون فوت مربع مساحت، پنجمین ساختمان بزرگ جهان است. این مرکز خرید در کوالالامپور یک مجموعه برج دوقلو است که شامل یک مرکز خرید و دو هتل پنج ستاره است. این مرکز خرید شامل بیش از ۱۰۰۰ فروشگاه خرده‌فروشی، ۶۵ فروشگاه غذا و چندین جاذبه سرگرمی مانند بزرگترین پارک موضوعی سرپوشیده آسیا و اولین تئاتر ۲ بعدی و سه بعدی IMAX مالزی است.

سیام پاراگون

یک نمونه کلاسیک از معماری مدرن و یکی از بزرگترین مراکز خرید در تایلند است. این مرکز خرید با مساحتی بالغ بر ۳.۲۲ میلیون فوت مربع، مجموعه وسیعی از فروشگاه‌ها و رستوران‌های تخصصی و همچنین یک سینمای چندگانه را در خود جای داده است. اگر به دنبال یک روز سرگرم کننده با خانواده و دوستان خود هستید، این مرکز خرید آکواریوم سیام اوشن ورلد، گالری هنر تایلند و سالن کنسرت اپرا نیز دارد.

یک روز خرید با فعالیت‌های سرگرم کننده

خرید در هر یک از این مراکز خرید مطمئنا روزی پر از سرگرمی خواهد بود. با فروشگاه‌های متعددی که اقلام شگفت‌انگیز متعددی را برای خرید به فعالیت‌های سرگرم‌کننده مختلف ارائه می‌دهند، بازدید از این مراکز لذت بخش است.

کد خبرنگار: ۲۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید