بیست‌وچهارمین جشنواره ملی تئاتر مقاومت «فتح خرمشهر» با هدف ترویج نظریه مقاومت و توجه ویژه به منویات مقام معظم رهبری به منظور برگزاری در اردیبهشت و خرداد ۱۴۰۱ فراخوان داد.

جشنواره ملی تئاتر مقاومت «فتح خرمشهر» فراخوان داد

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، دبیرخانه جشنواره ملی تئاتر مقاومت «فتح خرمشهر» با توجه به شرایط شیوع کرونا و لزوم صیانت از سلامت هنرمندان گرامی و همکاران بخش‌های اجرایی و رعایت شیوه نامه های بهداشتی، بیست‌وچهارمین جشنواره تئاتر فتح خرمشهر را با مشارکت اداره کل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، معاونت فرهنگی،اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد اروند و دفتر انجمن هنرهای نمایشی خرمشهر برگزار می کند.

این جشنواره با هدف بزرگداشت یاد و خاطره حماسه آفرینان و مدافعان سرافراز میهن اسلامی و دلیر مردی ها و سلحشوری های ملت قهرمان ایران و به ویژه شهدای گرانقدر فتح خرمشهر و تکریم قهرمانان مدافع سلامت این مرز و بوم و تلاش برای ایجاد نشاط در جامعه، همزمان با سالروز آزاد سازی خرمشهر، در اردیبهشت و خرداد ۱۴۰۱ در منطقه آزاد اروند برگزار می شود.

ترویج نظریه مقاومت و توجه ویژه به منویات مقام معظم رهبری در این خصوص به عنوان هدف محوری این رویداد عنوان شده است.

فراخوان جشنواره ملی تئاتر مقاومت «فتح خرمشهر» دوره منتشر شد

همچنین اهدافی چون توجه ویژه به اثرگذاری ادبیات و هنر مقاومت در عرصه های مختلف فرهنگی، سیاسی، اقتصادی، اجتماعی؛ ترغیب جوانان هنرمند به مشارت در تولید آثار هنری بر پایه مضامین ملی و مذهبی و مفاهیم ارزشمند پایداری و مقاومت و تکریم و پاسداشت مدافعین حرم و پرداختن به مفهوم مقاومت در زندگی و شهادت سرداران شهید و شهدای مدافع حرم از دیگر رویکردهای این جشنواره به شمار می‌رود.

نقش بانوان در هشت سال دفاع مقدس؛ تاثیر عشایر و مقاومت مرزنشینان در هشت سال دفاع مقدس؛ حضور مردم خوزستان و تاثیر آنان در هشت سال دفاع مقدس و حضور جوانان در دفاع از حرم اهل بیت؛ تاثیر جوانان در هشت سال دفاع مقدس؛ مقاومت اقتصادی و نقش تولید داخلی در ارتقا مقاومت؛ پاسداشت مدافعین سلامت؛ پرداختن به زندگی و مجاهدت های سرداران شهید هشت سال دفاع مقدس و مدافعین حرم؛ جنگ نرم و نفوذ دشمن در عرصه های مختلف و لزوم مقاومت هوشمندانه در این خصوص و ایران مقتدر در عرصه های علمی، فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی به عنوان محورهای موضوعی تولید آثار در این رویداد عنوان شده است.

بیست‌چهارمین جشنواره تئاتر فتح خرمشهر در بخش‌های صحنه‌ای، خیابانی و بخش مهمان (غیر رقابتی) تا پایان پایان وقت اداری روز ۴ اردیبهشت ماه سال۱۴۰۱ پذیرای آثار هنرمندان خواهد بود. ۱۴ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ زمان اعلام نتایج ارزیابی آثار ذکر شده است و ۲۹ اردیبهشت تا ۳ خرداد ماه ۱۴۰۱ زمان برگزاری این رویداد خواهد بود.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید