منابع دیپلماتیک از سفر عبدالفتاح سیسی، رییس‌جمهور مصر امروز سه‌شنبه به عربستان سعودی خبر دادند.

رییس‌جمهور مصر امروز به عربستان می‌رود

به گزارش سلام نو، ایسنا به نقل از العربی الجدید نوشت: منابع دیپلماتیک اعلام کردند، عبدالفتاح سیسی، رئیس جمهور مصر امروز(سه شنبه) به عربستان سفر می‌کند. وی قرار است با سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان و محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان دیدار کند.

وی احتمالا درباره طرح‌های سیاسی و راهکارهای مسالمت آمیز برای بحران‌های منطقه از جمله سوریه، یمن و لیبی و تحولات بین‌المللی به ویژه بحران اوکراین بحث و گفتگو کند.

به گفته منابع سیسی به دنبال دستیابی به کمک‌های اقتصادی عربستان و محموله‌های اضافی از نفت برای تأمین نیازهای بازار خود است.

این منابع اعلام کردند، نتایج سفر اخیر سیسی به کویت امیدوارکننده نبود.

به گفته این منابع سیسی حامل پیامی برای عربستانی‌ها است. این پیام این است که وضعیت مصر در آستانه انفجار است و احتمالا همگان و در رأس آن کشورهای شورای همکاری خلیج فارس نتوانند پیامدهای آن را کنترل کنند.

همچنین قرار است سیسی طی روزهای آینده به عمان سفر و با هیثم بن طارق، پادشاه این کشور دیدار کند. وی از عمان نیز درخواست کمک اقتصادی به قاهره را خواهد داشت.

از سوی دیگر یک منبع عالیرتبه در وزارت خارجه مصر اعلام کرد، از جمله پرونده‌هایی که سیسی آن را بررسی خواهد کرد پیام آمریکا به مسئولان عربستان درباره لزوم افزایش تولید روزانه نفت برای کنترل بازار جهانی نفت است.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید