بهادری‌جهرمی، سخنگوی دولت گفت: با توجه به همکاری‌های خوب وزارتخانه‌های مرتبط امیدوارم شاهد واریزی سود سهام عدالت باشیم و دوبرابر سال گذشته سهامداران سود دریافت خواهند کرد.

تا پایان امسال سود سهام عدالت توزیع می‌شود

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، علی بهادری جهرمی روز سه شنبه در نشست خبری با تبریک اعیاد شعبانیه، در تشریح مصوبات هفته گذشته دولت اظهار داشت: با توجه به تاکید رییس جمهور جلسه فوق العاده ستاد تنظیم بازار به ریاست معاون اول برگزار شد.

وی افزود: در این جلسه تصمیمات مهمی برای کاهش و کنترل قیمت ها اتخاذ شد به ویژه تامین ارز مورد نیاز و کاهش قیمت برنج و گوشت. و از صنعت معدن هم خواسته شده تا کالاها با ۲۰ تا ۵۰درصد کاهش قیمت به نردم عرضه شود.

بهادری جهرمی ادامه داد: با توجه به تاکید رهبر معظم انقلاب برای کنترل قیمت لوازم خانگی در ماه اخیر شاهد کاهش ۵ تا ۱۳ درصدی لوازم خانگی تولید داخل بوده‌ایم و امیدوارم ایک مسیر با جدیت پیش برود.

رییس شورای اطلاع رسانی دولت درباره سهام عدالت گفت: تا پایان امسال سود سهام عدالت توزیع می شود و با توجه به همکاری‌های خوب وزارتخانه‌های مرتبط امیدوارم شاهد واریزی سود سهام عدالت باشیم و دوبرابر سال گذشته سهامداران سود دریافت خواهند کرد.

بهادری جهرمی درباره تسهیل صدور مجوز کسب و کار و اهمیت آن اظهار داشت: ۱۳ سال از تصویب قانون گذشته و با توجه به کوتاهی ها در سنوات گذشته مشکلاتی در صدور مجوز وجود داشت.

وی متذکر شد که دولت سیزدهم در ۶ ماه فعالیت خود سعی کرده این کوتاهی‌ها را جبران کند.

سخنگوی دولت خاطر نشان کرد: در حوزه مشاغل خانگی هم وزارت کار موفق شد همه ۵۰۹ مجوز را ۱۰۰درصد الکترونیکی صادر کند و به محض ثبت اطلاعات، همان لحظه برای متقاضی مجوز صادر شد.

بهادری جهرمی افزود: برای ۱۵۹ حوزه که مجوز محور بود مدارک برای مراجع ذیربط ارسال و بعد از سه روز تعیین تکلیف می شود.

وی تصریح کرد: ۴۰ هزار و ۷۸۶ نفر مجوز در حوزه میراث فرهنگی صادر شد که ۳۹ هزار و ۶۱۲ مجوز ثبت شده، ثبت‌محور بوده و در لحظه مجوز دریافت کردند و بقیه مجوزمحور بوده‌اند که پس از ثبت مدارک و سه روز تعیین تکلیف توانستند مجوز دریافت کنند.

بهادری جهرمی ادامه داد: مجوزهای ۲۰ دستگاه اجرایی در درگاه ملی انجام می شود و تا دیروز ۱۵ دستگاه ۱۰۰ درصدی به این درگاه متصل شده اند و دیگر امضای طلایی در این دستگاه‌ها نداریم.

وی همچنین گفت که ۹۴۴ مجوز مختلف مشمول این درگاه هستند و با همین سرعت عملیاتی می‌شوند.

سخنگوی دولت درباره دستورات رییس‌جمهور به‌ خودسازان برای اصلاح و بهبود وضعیت خودروسازی در کشور گفت: دولت هرگز چک سفید امضا به خودروسازان نداده و این دستورها مبتنی بر کار کارشناسی است.

وی افزود: ضرب‌الاجل مشخص شده و دولت اطناب را نپذیرفته و هر یک از ۸ دستور زمان‌بندی خاص خود را دارد و دوات مصمم است عقب‌ماندگی در حوزه خودروسازی را جبران کند و مانند آزادسازی سواحل مماشات نخواهد کرد.

رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت در پاسخ به ایرنا که آیا محدودیت‌هایی برای مسافران نوروزی که دُز سوم واکسن دریافت نکرده‌اند در نظر گرفته می‌شود، گفت: تدبیر دولت این است که با جلب مشارکت عمومی مردم و همیاری آنان بحران کرونا را مدیریت کند تا مانعی برای اشتغال و سایر ابعاد و زوایای زندگی مردم ایجاد نشود.

بهادری جهرمی با تأکید بر اینکه تزریق دز سوم واکسن برای ستاد ملی مقابله با کرونا مهم بوده و ملاک است، ادامه داد: برای سفرهای نوروزی این دُزها و داشتن PCR منفی تأکید شده است.

وی تصریح کرد: خودروها مشخص هستند و اگر سرنشین‌ خودرویی در سفر دُزها را تزریق نکرده باشد معلوم می‌شود و واحدهای اقامتی باید در سامانه ایران من ثبت‌نام کنند و فعالیت این واحدها مشروط به رعایت تزریق دُزهای واکسن یا تست منفی PCR است.

بهادری جهرمی همچنین گفت که اماکن متبرکه و بازارهای محلی نیز مکلف شده‌اند این شیوه‌نامه‌ها را مراعات کنند.

به گفته‌ او، اگر مردم همیاری کنند شاهد محدودیت‌های بیش از این نخواهیم بود  گرچه تصمیم‌گیری‌های کرونا به لحظه و با توجه به شرایط است.

سخنگوی دولت درباره فعالیت دولت سیزدهم در حوزه تجارت خارجی اظهار داشت: رویه دولت از اول این بوده که مسائل مردم و پیشرفت کشور را با مذاکرات گره نمی‌زند.

بهادری جهرمی با بیان اینکه تجارت خارجی ما به ۹۰ میلیارد دلار رسیده، توضیح داد: تجارت خارجی‌ طی همین مدت کوتاه فعالیت دولت مردمی ۴۰ درصد رشد داشته است و ۴۵ میلیارد دلار صادرات داشته‌ایم که ۷۳ درصد ارز از این صادرات غیر نفتی به روش‌های مختلف به کشور بازگشته است.

وی تصریح کرد: در این ۶ ماه دولت توانسته ۶ مرکز تجاری در کشورهای ترکیه، امارات، چین، ترکمنستان، ارمنستان و روسیه ایجاد کند و رشد اقتصادی و تجارت خارجی ما با ایجاد این مراکز تجاری به ۴۱۲ درصد رشد رسیده است.

رییس شورای اطلاع‌رسانی دولت در پاسخ به سوالی درباره زمان تعیین میزان پرداختی حقوق کارگران در سال ۱۴۰۱، گفت: تأمین معیشت اقشار مختلف و کارگران همیشه مورد توجه دولت بوده‌ و سازوکاری که در قانون مشخص شده باید با توافق سه جانبه کارفرما، کارگر و دولت باشد.

وی این نکته را هم خاطر نشان کرد که میزان افزایش دستمزد همراه با تورم در نظر گرفته می‌شود.

بهادری جهرمی گفت: جلسات بررسی دستمزد به صورت مستمر برگزار می‌شود و مادامی‌ که سه نهاد ذی‌ربط به توافق نرسند، نمی‌شود چیزی اعلام کرد اما تاکید می‌کنم توجه دولت به اقشار کم درآمد جامعه است.

سخنگوی دولت در بخش دیگری از نشست خبری خود با رد این موضوع که قرار است صندوق ذخیره فرهنگیان دولتی شود، گفت: دولت مخالف دولتی شدن صندوق ذخیره فرهنگیان است. 

وی ادامه داد: دولت نه تنها مخالف دولتی شدن صندوق ذخیره فرهنگیان است، بلکه این اقدام را مطابق قانون هم نمی‌داند و اصل ۴۴ قانون اساسی هم این اجازه را نخواهد داد.

رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت یادآور شد: این اموال متعلق به فرهنگیان است که باید توسط خودشان برای رفع مشکلات این قشر عزیز اداره شود.

بهادری جهرمی با اشاره به برخی نگرانی‌ها از تغییرات مربوط به ارز ۴ هزار ۲۰۰ تومانی به‌ویژه در زمینه دارو گفت: مصوبه مجلس روشن است و شیوه توزیع یارانه در همه محصولات باید طوری باشد که اصلاً افزایش قیمت نداشته باشیم و در دارو هم تاکید رئیس‌جمهور همین است. باید صبر کنیم این مصوبه نهایی شود.

وی تاکید کرد: شیوه اصلاح نظام پرداخت یارانه‌ها باید به نفع مردم باشد.

سخنگوی دولت درباره افزایش ۱۳۰ هزار میلیاردی در بودجه با توجه به مصوبه دولت، گفت: افزایش ۱۳۰ هزار میلیاردی در بودجه نداریم.

بهادری جهرمی توضیح داد: شاید به واسطه کاهش منابع ۲۰ درصدی که پیش بینی می‌شد، این تخفیف به دولت داده نشد که با این وجود ۲۰ درصد کمبود منابع داشتیم که با توافق دولت و مجلس این افزایش سقف ۲۰ درصدی پیش بینی شده است.

رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت در پاسخ به سوالی درباره‌ برخی نقدها از محتوای تماس تلفنی آیت‌الله رئیسی با پوتین‌ درباره جنگ اوکراین‌ گفت: تماس تلفنی رؤسای جمهور ایران و روسیه قبل از شروع جنگ در دستور کار بود که همزمان با آغاز جنگ انجام شد.

وی افزود: دقیقاً مشابه رویکرد رئیس‌جمهور در سخنرانی‌های بعدش هم نسبت به آسیب‌های جنگ، تخریب شهرها و آسیب مردمی ابراز نگرانی صورت گرفت و نگاه ثابت و همیشگی ایران نسبت به جنگ مطرح و همزمان نسبت به اقدامات تحریک‌آمیز برای گستزش ناتو نیز ابراز نگرانی شد. 

بهادری جهرمی ادامه داد: مباحث رئیس‌جمهور از آغاز جنگ تا کنون ثابت و شفاف سیاست جمهوری اسلامی را مشخص کرده و دیدگاه دولت ثابت بوده و هست که هم جنگ را محکوم می‌کنیم و هم تأکید داریم گسترش ناتو باید متوقف شود.

وی این نکته را هم متذکر شد: دولت همواره بر توسعه متوازن در روابط خارجی تأکید دارد و ایران همواره از گفت‌وگو استقبال کرده اما هر رابطه‌ای از طرف مقابل نیازمند اقدام عملی است تا استمرار این حرکت را داشته باشیم.

سخنگوی دولت آخرین وضعیت بازار سرمایه و چگونگی حمایت دولت از این بازار، گفت: بازار سرمایه در حال رسیدن به ثبات نسبی است و برای حمایت مؤثر و پایدار از بورس باید شرکت‌های بورسی را حمایت کرد.

بهادری جهرمی گفت: تدابیری که از سوی دولت برای تثبیت و تعدیل قیمت سوخت و خوراک پتروشیمی‌ها اتخاذ شد، در همین راستا بود تا با دادن زمان مناسب به بورس شاهد رشد آن باشیم.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید