طی امروز و فردا (۱۷ و ۱۸ اسفند ماه) بندرعباس با دمای ۲۸ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و تبریز با دمای ۶- و۱ درجه سانتیگراد سردترین مراکز استان کشور هستند.

گزارش هواشناسی ۱۷ اسفند ۱۴۰۰ / بارش شدید باران در این ۴ استان

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از وزش باد ، بارش باران و رگبار و رعد و برق در برخی نقاط کشور همچنین ورود سامانه بارشی جدید به کشور طی فردا (۱۸ اسفندماه) خبر داد.

صادق ضیاییان درباره شرایط جوی کشور اظهارکرد: روز سه شنبه(۱۷ اسفندماه) در شمال شرق، شرق و جنوب شرق بارش باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقت و در مناطق سردسیر و مرتفع بارش برف و در بخش‌هایی از جنوب، شمال غرب، سواحل دریای خزر و دامنه و ارتفاعات جنوبی البرز بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: بیشینه بارش‌های سه‌شنبه(۱۷ اسفندماه) در استان‌های خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی و کرمان است.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا ادامه داد: این سامانه بارشی صبح روز چهارشنبه(۱۸ اسفندماه) به فعالیت خود خاتمه می‌دهد و سامانه دیگری از بعد از ظهر این روز از سمت شمال غرب وارد کشور می‌شود و در استان‌های واقع در شمال غرب، غرب و دامنه‌ها و ارتفاعات جنوبی البرز سبب بارش باران، وزش باد شدید موقت و در نقاط مرتفع و سردسیر بارش برف خواهد شد.

وی افزود: این سامانه روزهای پنجشنبه و جمعه(۱۹ و۲۰ اسفندماه) علاوه بر این مناطق در سواحل غربی دریای خزر، دامنه‌ها و ارتفاعات زاگرس مرکزی و بخش‌هایی از شمال شرق کشور به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

به گفته ضیاییان روز شنبه (۲۱ اسفندماه) در استان‌های ساحلی خزر بارش باران و در بخش‌هایی از شمال غرب، شرق و جنوب کشور بارش پراکنده رخ خواهد داد.

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده نیز اظهار کرد: آسمان تهران فردا (۱۸ اسفندماه)  نیمه ابری به‌تدریج ابری وگاهی وزش باد  با احتمال بارش خفیف باران در اواخر وقت با حداقل دمای ۶ و حداکثر دمای ۱۶ و برای روز  پنجشنبه (۱۹ اسفندماه) نیمه ابری تا ابری و در بعضی ساعت‌ها بارش باران با احتمال رگبار و رعد و برق همراه با وزش باد با حداقل دمای ۱۰ و حداکثر دمای ۱۸ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان در پایان گفت: طی امروز و فردا (۱۷ و ۱۸ اسفند ماه) بندرعباس با دمای ۲۸ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و تبریز با دمای ۶- و۱ درجه سانتیگراد سردترین مراکز استان کشور هستند.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید