نماینده چین در سازمان ملل گفت: ما به شدت بابت تحریم‌های اعلامی از سوی غرب نگران هستیم، این تحریم‌ها نه تنها کارساز نیستند، بلکه تبعات انسانی وخیمی هم در پی دارند.

انتقاد چین از ارسال نیرو و سلاح به اوکراین

به گزارش سلام نو به نقل از مهر، «ژانگ جون» سفیر چین در سازمان ملل در جلسه اضطراری شورای امنیت با موضوع شرایط انسانی در اوکراین، به شدت با مداخله غرب در درگیری های جاری در این کشور مخالفت کرد.

وی در این باره گفت: این درگیری پیچیده است و به جای ریختن نفت روی آتش، حل مسائل پیچیده مستلزم آرامش و عقل سلیم است. دامن زدن به بحران فقط به وخامت اوضاع منجر خواهد شد.

ژانگ در ادامه افزود: ما به شدت بابت تحریم های اعلامی از سوی غرب نگران هستیم. این تحریم ها نه تنها کارساز نیستند، بلکه تبعات انسانی وخیمی هم در پی دارند و به ضرر مالی سایر کشورها منجر می‌شوند. ارسال تسلیحات و نیرو به اوکراین حتی اوضاع را از آنچه اکنون هست، وخیم تر می کند.

وی در بخش دیگری از اظهاراتش، از آمریکا و اتحادیه اروپا خواست که در باب مسائل امنیتی اروپا، بر پایه اصل برابری با روسیه وارد گفتگو شوند و مشکلاتی را که سال ها روی هم انباشته شده، تشدید نکنند.

طی هفته گذشته، استرالیا، آمریکا و اتحادیه اروپا هر یک به نوبه خود از چین خواستند که برای حل بحران میانجیگری کند.

امروز سه شنبه نیز رئیس جمهور فرانسه و صدراعظم آلمان، با شی جینپینگ رئیس جمهور چین گفتگو خواهند کرد.

دولت پکن می گوید که به تمامیت ارضی اوکراین احترام می گذارد اما روسیه هم دغدغه هایی دارد که از سوی غرب نادیده گرفته شده است.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید