وزیر امور خارجه در تماس تلفنی با وزیر امور خارجه ترکیه، درباره برخی موضوعات مورد علاقه منطقه‌ای و بین‌المللی از جمله بحران اوکراین، گفتگو و تبادل نظر کرد.

امیرعبداللهیان: آماده هرگونه کمکی برای توقف جنگ در اوکراین هستیم
به گزارش سلام نو به نقل از انتخاب،حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه در تماس تلفنی با مولود چاوش اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه، درباره آخرین تحولات روابط دوجانبه ، همچنین برخی موضوعات مورد علاقه منطقه‌ای و بین‌المللی از جمله بحران اوکراین، گفتگو و تبادل نظر کرد.

طرفین با ابلاغ سلام روسای جمهور ایران و ترکیه ، به سفر آتی رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه به ایران در راستای توسعه و گسترش بیش از پیش روابط تهران و آنکارا اشاره کردند.

وزیر امور خارجه کشورمان در این گفتگوی تلفنی اظهار داشت :روابط دو جانبه در مسیر پیشرفت و توسعه قرار دارد و هفته آینده هیئت هایی از دو کشور در راستای پیگیری توسعه همه جانبه‌ روابط به تهران و آنکارا سفر خواهند کرد.

دکتر امیر عبداللهیان در بخش دیگری از این گفتگوی تلفنی، ضمن آرزوی برگزاری موفقیت آمیر نشست مجمع دیپلماسی آنتالیا و نشست سه جانبه وزرای خارجه ترکیه، روسیه و اوکراین اظهار داشت که هیاتی از وزارت امور خارجه ایران نیز در مجمع دیپلماسی آنتالیا شرکت خواهد کرد.

رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان تاکید کرد: از راه حل سیاسی در اوکراین و ابتکار سیاسی برای توقف جنگ و تمرکز بر راه حل سیاسی حمایت می کنیم و آماده هرگونه کمکی برای پیشبرد این روند هستیم.

مولود چاووش اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه نیز در این گفتگوی تلفنی با تاکید بر گام های موثر و ملموس در پیشبرد روابط دو جانبه در سایه حمایت روسای جمهور دو کشور، روابط دو کشور را ممتاز و دوستانه خواند.

وزیر امور خارجه ترکیه با تشریح موضع کشورش در مخالفت با اعمال تحریم علیه کشورها تاکید کرد: تحریم راه حل هیچ مشکلی نیست.

مولود چاوش اوغلو نیز با ابراز نگرانی از پیچیده تر شدن بحران اوکراین و احتمال وقوع فاجعه انسانی و افزایش موج مهاجرین و پناهندگان، هدف از نشست سه جانبه وزرای امور خارجه روسیه، ترکیه و اوکراین را برقراری آتش بس در منطقه و صلح پایدار دانست و تلاش برای بهبودی اوضاع در این منطقه را بسیار حائز اهمیت خواند.

وزیر امور خارجه ترکیه باردیگر از دکتر امیرعبداللهیان برای سفر به ترکیه دعوت کرد.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید