شما برای اینکه وزن خود را کاهش دهید، نیازی نیست دائماً بدن خود را گرسنه بگذارید. برای لاغری کافی است که چند نکته اساسی را رعایت کنید و منظم باشید.

راز بدون گرسنگی لاغر شدن را یاد بگیرید
به گزارش سلام نو، گرسنگی می‌تواند منجر به ضعف اعصاب، احساس بی‌حوصلگی، کاهش تمرکز، اختلال در خواب و... شود. به همین دلیل استفاده از رژیم لاغری بدون گرسنگی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. بسیاری از افراد به‌اشتباه فکر می‌کنند رژیم‌های لاغری به معنای نخوردن غذا و گرسنگی است.

رژیم لاغری بدون گرسنگی به چه معناست؟

شما برای اینکه وزن خود را کاهش دهید، نیازی نیست دائماً بدن خود را گرسنه بگذارید. ازآنجایی‌که تمامی اعضای بدن با یکدیگر در ارتباط هستند، گرسنه ماندن بدن می‌تواند مشکلات متعددی را برای شما ایجاد کند. از مهم‌ترین مشکلاتی که به دلیل گرسنگی برای شما ایجاد می‌شوند، می‌توان به پرخاشگری، بی‌حوصلگی، بی‌خوابی، سردرد، ضعف جسمی و... اشاره کرد. به همین دلیل متخصصان تغذیه هرگز به شما توصیه نمی‌کنند برای کاهش وزن خود گرسنه بمانید؛ بلکه توصیه می‌کنند رژیم لاغری بدون گرسنگی داشته باشید. به این منظور که مواد غذایی غیرضروری و مضر را از رژیم غذایی خود حذف کرده و مواد غذایی سالم را جایگزین آن‌ها کنید. فراموش نکنید رژیم‌های لاغری رایگان و سریع به‌هیچ‌عنوان مورد تأیید متخصصان تغذیه نیستند. به همین دلیل اگر تمایل به دریافت رژیم غذایی، رژیم لاغری یا رژیم چاقی اختصاصی دارید.

مهم‌ترین ویژگی‌های رژیم لاغری بدون گرسنگی

برای اینکه بدانید رژیم لاغری بدون گرسنگی به چه نوع رژیمی گفته می‌شود و آیا شما از رژیم لاغری بدون گرسنگی استفاده می‌کنید یا خیر؟ بهتر است با ویژگی‌های انواع رژیم لاغری بدون گرسنگی به‌طور کامل آشنا شوید.

مهم‌ترین ویژگی‌های این رژیم به شرح زیر هستند:

قند و شکر را رژیم خود حذف کنید: از ابتدایی‌ترین ویژگی‌های رژیم لاغری بدون گرسنگی، حذف مواد قندی و شکر است. عدم مصرف این مواد باعث گرسنگی شما نمی‌شود؛ اما می‌تواند در چربی سوزی سریع‌تر و تجمع بیشتر چربی‌های غیرضروری در بدن شما جلوگیری کند. از طرفی حذف مواد قندی می‌تواند تأثیر زیادی در کنترل سطح قند خون داشته باشد و از بروز بیماری دیابت نیز پیشگیری کند.

میوه و سبزیجات را فراموش نکنید: دیگر ویژگی رژیم لاغری بدون گرسنگی استفاده روزانه از میوه و سبزیجات است. سبزیجات و میوه‌ها می‌توانند بخشی از مواد مورد نیاز بدن را تأمین کند؛ از طرفی میزان قند آن‌ها منجر به اختلال در روند رژیم لاغری شما نمی‌شود. همچنین فیبر بالای موجود در آن‌ها، موجب می‌شود تا مصرف میوه و سبزیجات تأثیر زیادی در احساس سیری طولانی‌مدت شما داشته باشد. به همین دلیل به‌راحتی می‌توانید آن‌ها را به‌عنوان میان وعده و به‌صورت روزانه مورد استفاده قرار دهید.

پروتئین کافی مصرف کنید: پروتئین‌ها نقش بسیار مؤثری در عضله‌سازی و پیشگیری از تحلیل عضلات در دوران کاهش وزن دارند. همچنین می‌توانند به احساس سیری طولانی‌مدت‌تر شما کمک کنند. به همین دلیل از دیگر ویژگی‌های رژیم لاغری بدون گرسنگی مصرف کافی پروتئین است. برای تأمین پروتئین‌های مورد نیاز بدن، بهتر است سراغ غذاهای چرب و چاق‌کننده نروید و از غذاهای سالم برای تأمین پروتئین بدن استفاده کنید.

کربوهیدرات‌ها را حذف نکنید: مصرف کربوهیدرات‌ها در رژیم لاغری بدون گرسنگی نیز توصیه می‌شود؛ اما فراموش نکنید تنها به‌اندازه نیاز بدن کربوهیدرات دریافت کنید. مصرف کربوهیدرات مورد نیاز از ضعف و خستگی بدن جلوگیری می‌کند و انرژی مورد نیاز آن را تأمین می‌کند. برای دریافت کربوهیدرات لازم می‌توانید از میوه و سبزیجات، انواع نان، غلات، موز و سیب‌زمینی استفاده کنید. البته به‌هیچ‌عنوان در مصرف آن‌ها زیاده‌روی نکنید، زیرا منجر به بازگشت وزن کاهش‌ یافته شما می‌شود.

نکات قابل‌توجه برای کاهش وزن بدون گرسنگی

یکی از مهم‌ترین نکاتی که برای استفاده از رژیم لاغری بدون گرسنگی باید بدانید، انجام پیاده‌روی در کنار دریافت رژیم لاغری استاندارد از موسسات معتبری نظیر لیمومی است. زمانی که پیاده‌روی را به‌صورت مرتب در برنامه روزانه خود قرار دهید، می‌توانید به افزایش متابولیسم و چربی سوزی بهتر بدن خود کمک کنید. البته فعالیت‌بدنی در طول رژیم لاغری کاملاً اختیاری است؛ اما فراموش نکنید پیاده‌روی کمک می‌کند تا در مدت‌زمان کمتری به وزن دلخواه خود دست پیدا کنید. اگر زمان کافی برای پیاده‌روی ندارید، کافی است روزانه نیم ساعت پیاده‌روی داشته باشید. به یاد داشته باشید فعالیت‌بدنی کردن علاوه بر کاهش وزن و تناسب اندام، می‌تواند در حفظ سلامتی شما نیز مؤثر باشد.

همچنین سعی کنید رژیم لاغری را انتخاب کنید که کاملاً متناسب با شرایط جسمی و روحی شما طراحی‌شده است. رژیم‌هایی که به‌صورت رایگان در اختیار شما قرار می‌گیرند، بدون در نظر گرفتن شرایط جسمی شما طراحی‌شده‌اند. به همین دلیل استفاده از آن‌ها شاید در کوتاه‌مدت منجر به کاهش وزن شما شود؛ اما قطعاً پس از مدتی با عوارض ناشی از آن‌ها مواجه خواهید شد.

نکته دیگری که در رابطه با رژیم لاغری بدون گرسنگی باید به آن توجه داشته باشید، آهسته غذا خوردن است. این کار موجب می‌شود تا سیستم گوارش دچار مشکل نشود. از طرفی آهسته غذا خوردن باعث می‌شود تا پس از میل نمودن غذای کمتری احساس سیری کنید. فراموش نکنید در اغلب موارد نوشیدن آب در طول غذا خوردن می‌تواند رژیم لاغری شما را دچار اختلال کند. قطعاً نوشیدن آب کافی از دیگر ویژگی‌های رژیم لاغری بدون گرسنگی است؛ اما بهتر است برای بهبود روند کاهش وزن به‌هیچ‌عنوان میان غذا، یک ساعت قبل و بعد از غذا آب میل نکنید.

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید