استقلال در هفته بیست و یکم لیگ برتر با نتیجه ۲ بر یک گل‌گهر را شکست داد.

فرهاد مجیدی بازهم مچ قلعه نویی را خواباند / استقلال دو - گل‌گهر یک

به گزارش سلام نو به نقل از  ایسنا، استقلال و گل‌گهر امروز (یکشنبه) در چارچوب هفته بیست و یکم لیگ برتر در ورزشگاه آزادی به مصاف هم رفتند که این دیدار با پیروزی یک بر صفر آبی‌های پایتخت به پایان رسید. گل‌های استقلال توسط یامگا در دقیقه ۳+۴۸ و ۸۸ و گل گل‌گهر در دقیقه ۵۸ توسط تبریزی به ثمر رسید.

با این نتیجه استقلال ۵۱ امتیازی شد و جایگاهش در صدر جدول را تثبیت کرد. گل‌گهر هم با ۳۲ امتیاز در رده پنجم قرار گرفت. با این برد، فرهاد مجیدی ضمن حفظ نوار بردن‌هایش مقابل قلعه‌نویی، به رکورد ۲۱ هفته بدون باخت سپاهان قلعه‌نویی هم رسید.

نیمه اول

گل‌گهر بازی را مالکانه شروع کرد و در نیمه نخست توپ و میدان را در اختیار داشت با این حال شاگردان فرهاد مجیدی با استفاده از ضدحملات، موقعیت خطرناک بیشتری ایجاد کرد.

پس از موقعیت نصفه و نیمه‌ای که استنلی کی‌روش در ابتدای بازی از دست داد، استقلال روی حرکت انفرادی آمانوف در دقیقه ۱۷، نخستین موقعیت خطرناک بازی را ایجاد کرد. در این صحنه، آمانوف حدود ۴۰ متر با توپ پیش رفت و از پشت محوطه جریمه به سمت دروازه فروزان اقدام به شوت‌زنی کرد که این شوت توسط دروازه‌بان گل‌گهر به کرنر فرستاده شد.

دقایقی بعد اشتباه مدافع گل‌گهر باعث شد که یامگا توپ‌ربایی کند و به همراه حسین‌زاده و ژستد در موقعیت خوب گل‌زنی قرار بگیرند. یامگا در این موقعیت توپ را به حسین‌زاده داد و این بازیکن هم توپ را برای ژستد کاشت اما شوت مهاجم بلند قامت استقلال کیفیت لازم را نداشت و به مدافع گل‌گهر برخورد کرد.

در دقایق پایانی بازی گل‌گهر صاحب یک ضربه پنالتی شد اما ضربه فنی سعید صادقی به تیرک افقی دروازه برخورد کرد و به گل تبدیل نشد. البته این پایان کار نبود و در دقیقه ۳+۴۵ هم استقلال روی نفوذ یامگا صاحب یک ضربه پنالتی شد که یامگا این توپ را به گل تبدیل کرد. شوت یامگا در ابتدا توسط فروزان مهار شد اما مهاجم استقلال توپ برگشتی را به گل تبدیل کرد.

به جز این موقعیت‌ها، موقعیت خطرناک دیگری در نیمه نخست به وجود نیامد و تنها بازی مالکانه گل‌گهر به همراه برخوردهای پرشمار بازیکنان در میانه میدان به چشم آمد.

نیمه دوم

دو تیم در نیمه دوم بازی به مراتب تهاجمی‌تری نسبت به نیمه نخست به نمایش گذاشتند و موقعیت‌های خوبی به روی دروازه یکدیگر ایجاد کردند. در این نیمه به مانند نیمه نخست، توپ و میدان بیشتر در اختیار گل‌گهر بود.

سعید مهری، بازیکن استقلال در دقیقه ۴۸ پاس محسن فروزان را در بین راه قاپید و بلافاصله اقدام به شوت‌زنی کرد اما فروزان خیلی سریع واکنش نشان داد و مانع از باز شدن دروازه گل‌گهر شد.

هر دو تیم در ادامه موقعیت‌های نصفه و نیمه پرتعدادی روی دروازه یکدیگر ایجاد کردند تا این که در دقیقه ۵۸ بالاخره نفوذهای پرتعداد سعید صادقی جواب داد. این بازیکن در حالی که چند بازیکن استقلال را در جناح چپ به خودش مشغول کرده بود، با یک پاس رو به بیرون توپ را برای مرتضی تبریزی کاشت و این بازیکن با شوتی زیبا از پشت محوطه جریمه دروازه استقلال را باز کرد تا بازی به تساوی کشیده شود. تبریزی که به تیم سابقش گل‌ زده بود، خوشحالی نکرد.

پس از به تساوی کشیده شدن بازی، استقلال مالکیت توپ را بیشتر در اختیار داشت و چندین موقعیت روی دروازه گل‌گهر ایجاد کرد اما هیچ کدام راهی به دروازه نبرد.

گل‌گهر در دقیقه ۶۹ روی نفوذ مرتضی تبریزی صاحب یک ضدحمله شد که پاس کات‌بک این بازیکن به سعید صادقی رسید اما شوت صادقی با هوشیاری حسینی مهار شد تا یک خطر از بیخ گوش استقلال بگذرد.

در دقیقه ۸۵ شوت سعید مهری در میانه راه در داخل محوطه جریمه به دست علیزاده، بازیکن گل‌گهر برخورد کرد. بیژن حیدری در ابتدا این صحنه را پنالتی نگرفت اما پس از مشورت با کمک داور، نقطه پنالتی را نشان داد.

پس از اعلام ضربه پنالتی جنجال زیادی در کنار زمین به وجود آمد و نیمکت دو تیم اعتراضات فراوانی کردند تا جایی که هم فرهاد مجیدی و هم فرزاد مجیدی از کنار زمین اخراج شدند. همچنین امیر قلعه‌نویی از داور کارت زرد گرفت.

بالاخره پس از کش و قوس‌های فراوان کوین یامگا به راحتی این پنالتی را به گل تبدیل کرد تا پیروزی برای استقلال به ارمغان بیاید.

ترکیب استقلال: سیدحسین حسینی، محمد دانشگر (سعید مهری، دقیقه ۴۶)، روزبه چشمی، عارف غلامی، صالح حردانی (وریا غفوری، دقیقه ۷۰)، مهدی مهدی‌پور، عزیزبک آمانوف (سبحان خاقانی، دقیقه ۵۶)، جعفر سلمانی، امیرحسین حسین‌زاده (ارسلان مطهری، دقیقه ۷۰)، کوین یامگا و رودی ژستد (آرمان رمضانی، دقیقه ۷۰).

ترکیب گل‌گهر: محسن فروزان‌، آرمین سهرابیان، علیرضا علیزاده، علی اصغر عاشوری (امین قاسمی‌نژاد، دقیقه ۷۷)، مهدی تیکدری (بهنام برزای، دقیقه ۶۳)، میلاد زکی‌پور (شایان مصلح، دقیقه ۶۲)، سعید صادقی، محمدرضا خانزاده، امین پورعلی، مرتضی تبریزی (رضا شکاری، دقیقه ۷۷)، کیروش استنلی.

انتهای پیام

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید