پل خواب در منطقه ای به نام پل خواب قرار گرفته که توسط  پلی فلزی به ورودی روستای مورود متصل می‌شود. با توجه به پتانسیل بالایی که این منطقه دارد و هر هفته میزبان سنگ نوردان زیادی است.

آشنایی با پل خواب منطقه‌ای سنگنوردی

به گزارش سلام نو، پل خواب، روستایی از توابع بخش آسارا شهرستان کرج در استان البرز ایران است.
این روستا در دهستان آدران قرار دارد. منطقه سنگنوردی پل خواب نزدیک کرج و تقریبا در ۳۵ کیلومتری آن می باشد. دیواره پل خواب با توجه به ارتفاع زیاد آن محل مناسبی برای صخره نوردی است.

منطقه ی سنگ نوردی پل خواب - ایرانگردی و جهانگردی سفرهای پیشاهنگ آناهیتا

منطقه ی سنگ نوردی پل خواب در استان البرز و در کنار جادهٔ کرج - چالوس در ۷۰ کیلومتری تهران و در انتهای یک جاده فرعی است. در این منطقه مکانی به نام تکیه سپه‌ سالار وجود دارد که چشم ‌انداز آن قلهٔ هفت‌خوان‌ها است. منطقه سنگنوردی پل خواب نزدیک کرج و تقریبا در ۳۵ کیلومتری آن می باشد. دیواره پل خواب با توجه به ارتفاع زیاد آن محل مناسبی برای صعود کننده های sport و big wall  بوده و از دیر باز مورد توجه سنگ نوردان کرجی و تهرانی قرار گرفته است. دیواره پل خواب با توجه به تنوع زیاد مسیر ها امکان تمرین برای همه سطوح را فراهم کرده و همچنین محل مناسبی برای تمرین صعود های مصنوعی و دیواره ای می باشد به طوری که اکثر سنگ نوردان که قصد صعود دیواره علم را دارند از اوایل بهار به تمرین بر روی این دیواره مشغول می شوند. با توجه به پتانسیل بالایی که این منطقه دارد و هر هفته میزبان سنگ نوردان زیادی است معرفی مسیر های آن در درجه اول اهمیت قرار می گیرد به طوری که هر شخصی با توجه به توانایی خود نوع مسیر را انتخاب می نماید. دیواره از پای آن تا قله حدود ۱۵۰ متر ارتفاع دارد و بلند ترین مسیر صعود آن ۱۱۰ متر می باشد. البته از مسیر های دیگر هم می شود صعود دیواره را تمام کرد که نیاز به کار با ابزار دارند.

منطقه سنگنوردی پل خواب - سایت گردشگری ایران

مسیر دسترسی:

پل خواب از کرج ۳۵ کیلومتر فاصله دارد و فاصله ان از اول سد کرج تا دیواره حدود ۱۵ کیلومتر بوده و در منطقه ای به نام پل خواب قرار گرفته که توسط  پلی فلزی به ورودی روستای مورود متصل می شود. از پای جاده تا دیواره یک مسیر صعود خاکی با شیب متوسط ۴۵ تا ۵۰ درجه قرار گرفته که برای صعود آن حدود ۱۰ الی ۱۵ دقیقه زمان لازم است. برای دسترسی به این منطقه بدون وسیله نقلیه شخصی باید در میدان اصلی کرج مینی بوس یا سواری های گچسر را سوار شده و در روبروی دیواره که همان منطقه پل خواب است پیاده شوید.

منبع: تریپ یار 

کد خبرنگار: ۲۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید