جنبش انصارالله با پیشنهاد سازمان ملل برای تخلیه نفتکش «صافر» که حامل ۱/۱ میلیون بشکه نفت خام است، موافقت کرد.

موافقت انصارالله با پیشنهاد سازمان ملل برای تخلیه نفتکش صافر

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، رویترز امروز (یکشنبه) خبر داد که انصارالله با پیشنهاد سازمان ملل برای تخلیه نفتکش صافر در نزدیکی بندر الحدیده در غرب یمن موافقت کرد.

"محمد علی الحوثی" عضو شورای عالی سیاسی یمن شنبه شب در توئیتی از امضای تفاهم‌نامه دولت نجات ملی یمن با سازمان ملل متحد درباره نفتکش «صافر» خبر داد.

پیش‌تر دولت نجات ملی یمن ضمن هشدار درباره بی‌اعتنایی سازمان ملل به انفجار احتمالی نفت‌کش صافر در سواحل یمن اعلام کرده بود که این نهاد بین‌المللی شریک عواقب فاجعه‌بار آن خواهد بود.

نفتکش صافر حدود پنج سال است که در نزدیکی بندر راس عیسی در الحدیده لنگر انداخته و حاوی بیش از یک میلیون بشکه نفت سبک مأرب است.

مسوولان دولت نجات ملی مستقر در صنعا پیش‌تر نسبت به یک فاجعه بزرگ زیست محیطی که عواقب آن مشخص نخواهد بود، هشدار دادند و افزوند که به علت فرسوده بودن وضعیت نفتکش صافر، این موضوع تهدید بیشتری برای یمن و منطقه محسوب می‌شود.


آنها به حادثه غیر منتظره نشت نفت به موتورخانه این کشتی بر اثر فرسودگی یکی از لوله‌ها و جداره‌های مخازن در تاریخ ۲۷ می‌۲۰۲۰ هشدار و اعلام کردند که این حادثه ممکن است باعث غرق شدن کشتی یا منفجر شدن آن شود.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید