تهران از امروز به‌تدریج سرد می‌شود، از فردا تا روز چهارشنبه تهران به صورت نیمه ابری و بارانی است و از سه‌شنبه تا پنجشنبه روند مجدد افزایش دما را در پایتخت انتظار داریم.

گزارش هواشناسی ۱۵ اسفند ۱۴۰۰ / بارش برف و باران در این استان‌ها آغاز می‌شود

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، کارشناس سازمان هواشناسی از آغاز بارش‌ها از عصر امروز (یکشنبه) در پی ورود سامانه بارشی به کشور خبر داد.

کبری رفیعی کارشناس سازمان هواشناسی درباره وضعیت آب وهوا گفت: در روز جاری برای استان‌ خراسان رضوی بارش پراکنده باران را انتظار داریم.

به گفته این کارشناس سازمان هواشناسی، از بعدازظهر امروز سامانه بارشی جدیدی نواحی شمال غرب و غرب را تحت تاثیر قرار خواهد داد و در ارتفاعات زاگرس مرکزی، ارتفاعات و دامنه‌های جنوبی البرز غربی بارش باران و برف و تندباد ایجاد خواهد کرد.

وی ادامه‌ داد: گستره فعالیت سامانه بارشی علاوه بر این مناطق به ارتفاعات و دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های قزوین، البرز، تهران و سمنان هم کشیده خواهد داشت.

رفیعی بیان‌ کرد: فعالیت سامانه بارشی به‌تدریج سواحل دریای خزر و بخش‌هایی از مرکز و شمال شرق کشور را  دربر خواهد گرفت.

کارشناس سازمان هواشناسی افزود: روز سه‌شنبه نیز در نواحی شمال شرق و ارتفاعات البرز بارش پراکنده را انتظار داریم.

به گفته رفیعی، از بعدازظهر چهارشنبه مجددا سامانه بارشی جدید نواحی شمال غرب را بارانی خواهد کرد و به‌تدریج نواحی غرب، ارتفاعات زاگرس مرکزی و ارتفاعات غربی البرز را هم تحت تاثیر قرار خواهد داد.

وی گفت: برای امروز در نواحی جنوب شرق، شرق و دامنه‌های جنوبی البرز تندباد پیش‌بینی می‌شود و خیزش گرد و خاک را برای فردا و روز سه‌شنبه برای نیمه جنوبی کشور انتظار داریم.

این کارشناس سازمان هواشناسی درباره وضعیت دمای هوا در کشور نیز خاطرنشان‌ کرد: امروز سواحل دریای خزر بین ۸ تا ۱۰ درجه کاهش دما دارند، اما در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه افزایش ۶ تا ۸ درجه‌ای دما برای سواحل شمالی کشور را انتظار داریم، در شمال غرب کشور نیز کاهش ۶ درجه‌ای دما انتظار می‌رود.

رفیعی اظهار کرد: تهران از امروز به‌تدریج سرد می‌شود، از فردا تا روز چهارشنبه تهران به صورت نیمه ابری و بارانی است و از سه‌شنبه تا پنجشنبه روند مجدد افزایش دما را در پایتخت انتظار داریم.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید